ورزش هایی برای جوانی

پیر شدن یکی از قانون های طبیعت است و هیچ کاری برای جلوگیری از این اتفاق نمی توانید انجام دهید اما می توانید کاری کنید که آن را به تاخیر بیاندازید ، این هدف نیازمند سبک زندگی سالم، رژیم غذایی متعادل، کنترل استرس و فعالیت های فیزیکی یا همان ورزش جوان ماندن است. ما ذر مجله خبری آواکس به بررسی ۵ ورزش میپردازیم.

۱.آهسته دویدن :

کفش پیاده روی بپوشید و روزانه در طبیعت ورزش کنید و قدم بزنید چون آهسته دویدن جریان خون را در کل بدن بالا می برد و ایجاد انرژی می کند. دویدن به شدت باعث عرق کردن فرد می شود و همان گونه که عرق می کنیم، دمای بدن ما افزایش پیدا می کند و از طرفی با عرق کردن، آلودگی هایی که در منافذ پوست گیر کرده بودند، شروع به دفع و خارج شدن می کنند و همچنین مواد شیمیایی غیر ضروری با عرق از بدن فرد خارج می شود که تاثیر زیادی رروی سلامت کلی دارد.

۲.وزنه برداری :

وزنه برداری یکی از ورزش ها برای جوان سازی پوست است چون باعث قوی شدن ماهیچه ها می شود. در هفته سه روز به مدت ۳۰ دقیقه ورزش با وزنه انجام دهید چون برای استخوان ها هم مناسب است. همان طور که سن ما بالا می رود، پوست ما کم کم انعطاف پذیری خود را از دست می دهد و شل می شود و در نتیجه چین و چروک روی آن افزایش می یابد. تمرین با وزنه تمام عضلات ، حتی عضلات صورت شما را در لایه های زیرین سفت می کند.

۳.قدم زدن :

بعضی از نشانه های پیری تحت تاثیر تغییرات دارویی است. یکی از عوامل پیری دیابت است و قدم زدن یکی از بهترین راه حل هاست و باعث سلامت قلب و درخشش پوست می شود.

۴.یوگا :

یکی از راه های تاثیرگذار روی سلامتی یوگا است که ذهن، روح و جسم را بالا میبرد. توجه داشته باشید یوگا را تحت نظر کارشناسان انجام دهید.تحقیقات نشان می دهد که استرس می تواند باعث افزایش آکنه و اگزمای پوستی در فرد شود و باعث می شود که سلول ها چربی بیشتری تولید کنند . کلاس های منظم یوگا به فرد کمک می کند تنفس منظم تری داشته باشد و در نتیجه از سطح بیش از حد چربی پوست خارج می شود و قرمزی، چین و چروک نیز کاهش پیدا می کند و همچنین یوگا به شدت با اثرات پیری در پوست پیشگیری می کند.

۵. ایروبیک

ورزش های هوازی با سرعت بالا به تحریک کلاژن کمک می کند و میزان تولید آن را افزایش می دهد و از طرفی ظاهر جوانی را به پوست شما می بخشد و متابولیسم را نیز افزایش می دهد .کلاژن پوست نیز با این ورزش افزایش پیدا می کند و سلول های روشن تری را به ما تحویل می دهد.

در مقالات بعدی به بررسی بقیه موارد  در مجله خبری آواکس می پردازیم. برای بررسی دیگر راه های جوان ماندن پیشنهاد میکنیم به مقاله چگونه جوان بمانیم ؟ سر بزنید.

Leave A Reply

Exit mobile version