فهرست محتوا

در این مقاله، زمان اثر بخشی سئو را در سایت مجله خبری آواکس میخوانید:

زمان اثربخشی سئو ؟

برای دانستن آنکه سئوی سایت شما، بعد از چه زمانی بهترین اثربخشی را دارد، موارد زیر را با دقت مطالعه کنید:

 نظر بزرگترین سئو کاران دنیا چیست؟

موفقیت آمیز بودن استراتژی سئو تصادفی نیست . طرح ریزی استراتژی نامناسب باعث هدررفت منابع مالی و انسانی سازمان شده، و در نتیجه زمان اثربخشی سئو را طولانی تر خواهد کرد. از طرفی هیچ معجزه و فرمول جادویی در سئو وجود ندارد که بخواهید به کمک آن سریعاً رتبه های بالاتر را تصاحب کنید. پس لازم است به چند شاخص کلیدی زیر دقت ویژه ای کنید.

عوامل دسته اول تعیین کننده زمان اثربخشی سئو سایت موثر است؟

رقابت؛ یکی از اساسی ترین مراحل در بازاریابی ، شناخت رقیب و آگاهی نسبت به فعالیت ها و پروژه هایی که در حال انجام است. پس برای سئو نیز لازم است  به صنعت توجه کنیم.  رقبا را شناخته و با توجه به پیشرفت آن ها، تصمیم بگیرید.

اگر تیم شما تجربه کمی داشته باشد، به احتمال زیاد بین سه تا شش ماه زمان لازم خواهید داشت. اما درصورتیکه سازمان شما از قبل وب سایتی را راه اندازی کرده باشد ، احتمالاً نتایج را پس از یک الی دو ماه مشاهده خواهید کرد”.

بودجه؛ حال که استراتژی سئو خود را طراحی کرده اید، آیا بودجه کافی برای پیاده سازی آن  دارید؟ داشتن منابع مالی مورد نیاز می توانید موجب تسریع روند شده و زمان اثر بخشی سئو را کوتاه میکند.

  ” کسب و کارها می بایست بعد  از بازه شش الی دوازده ماهه شروع تغییرات را ببینند. مثل افزایش ترافیک و تعداد سرنخ ها و افزایش فروش. (کیلیا مور از وبسایت theloopmarketing.com ) در مورد منابع مالی، هر چه یک سازمان بودجه بیشتری داشته باشد، خروجی قوی تری دریافت خواهد کرد پس زمان اثر بخشی سئو کمتر خواهد شد.

عوامل دسته دوم تعیین کننده زمان اثربخشی سئو سایت موثر است؟

دامین آتوریتی وبسایت؛شاخص بعدی که به آن می پردازیم دامین آتوریتی است که نقش پررنگی در سئو شما خواهد داشت، به خصوص هنگامی که پروژه شما برای وبسایتی تازه تاسیس است.

این شاخص توسط وب سایت ماز، که مرجع قابل اعتمادی در حوزه سئو می باشد، طراحی شد که هدف آن امتیازدهی به دامنه ها درباره توانایی وبسایت ها برای رتبه گیری است. این شاخص بین ۱ تا ۱۰۰ تقسیم بندی می شود و هرچه بالاتر باشد، احتمال موفقیت شما نیز بالاتر می رود.

البته که این برای بازارهای دارای رقابت معمول و وبسایت های دارای دامین آتوریتی متوسط است. اگر به این ترکیب استراتژی لینک سازی قوی و یا دامین آتوریتی بالاتری اضافه کنید، می توان زمان انتظار را به یک ماه رساند”.

لینک های ورودی به وبسایت؛یکی از فاکتورهای مهم دیگر در سئو بحث لینک های ورودی به وبسایت شما است. داشتن استراتژی لینک سازی به روند رتبه گیری شما سرعت می بخشد، البته که کار آسانی نخواهد بود.

اهمیت بک لینک ها را از زبان بیانسا وارد از essaywriterfree.net می بینیم:” در حالت کلی، سئو حداقل سه ماه زمان لازم دارد. با توجه به سابقه پنج ساله ای که دارم، می توانم بگویم بک لینک ها یکی از مهمترین شاخص هاست. در این شرایط، مهم است بتوانید از وبسایت هایی با آتوریتی بالا بک لینک بگیرید”.مهمتر از اینکه چه تعداد بک لینک وبسایت شما دریافت کرده است، نحوه دریافت آنها است.

با این حال، در شرایط معمول، بین چهار الی شش ماه زمان لازم است. با اینکه سئو داخلی تاثیر بالایی دارد اما بنظر می رسد بک لینک ها از اهمیت بالاتری برخورداند.

 

عوامل دسته سوم تعیین کننده زمان اثربخشی سئو سایت موثر است؟

محتوا وبسایت؛همه ما جمله “محتوا پادشاه است” را شنیده ایم. پس برای نمایش ارگانیک در صفحه اول باید محتوای با کیفیت داشت. شما باید برای مخاطب خود تولید محتوا کنید، نه برای ربات های گوگل!  اگر محتوا شما ساختار مناسب داشته و ارتباطی قوی با مخاطب برقرار کند، ربات ها آن را برداشته و در جایگاهی که لایق آن است قرار می دهند”.

تولید محتوای با کیفیت تنها نیمی از راه است.  راشل گکو از وبسایت lakeonedigital.com بیشتر در این مورد توضیح می دهد:”موضوعات فنی در سئو مهم می باشند اما قدم اول برای شروع به کار وبسایت تولید محتوا است. تولید محتوا شما به استراتژی و رقابت موجود در صنعت بستگی دارد.

هدف قرار دادن کلمات کلیدی دم دراز؛ یکی از اصولی که مسئول تولید محتوا هنگام انتشار محتوا می بایست بررسی کند، انتخاب و هدف قراردادن کلمات کلیدی متناسب برای وب سایت می باشد.  توانایی وبسایت در پاسخگویی به کلمات کلیدی دم دراز مهم است ، همین مورد در زمان اثربخشی سئو موثر است.

با اضافه شدن بخش people also asked به صفحه نتایج، گوگل نشان داد الگوریتم ها توجه بیشتری به رفع سوالات کاربر می کند. بنابراین، وبسایت هایی که توجه بیشتری به پاسخگویی به سوالات  کاربر و کلمات کلیدی دم دراز داشته باشند، مورد توجه بیشتری قرار خواهند گرفت”.

عوامل دسته چهارم تعیین کننده زمان اثربخشی سئو سایت موثر است؟

ساختاربندی وبسایت؛ آخرین نکته ای که به هنگام طراحی استراتژی سئو نیاز است به آن توجه کنید ساختار مناسب وب سایت کسب و کارتان است. آندرس اوسا ازوب سایت mundago.com در این باره می فرماید:” ما به تازگی تصمیم گرفتیم در وبسایت خود و برای کلمات کلیدی با سطح رقابت بالا در حوزه لجستیک در سه رتبه اول قرارگیریم.

من به همراه بخش سئو سازمان این پروژه را حدوداً در بازه ای نه ماهه انجام دادیم و تاکید خود را بر مواردی مانند سرعت وبسایت، بهینه سازی کلمات کلیدی در صفحات لندینگ (فرود) و کیفیت محتوا قرار دادیم.

با این وجود، هیچ کدام از این راهکارها کارساز نیست مگر در صورتیکه بتوانید کاربر را به مشتری تبدیل کنید. گوگل می خواهد وبسایت های برتر در رتبه های بالاتر قرار گیرند، پس داشتن وبسایتی با ساختار قوی که توانایی تبدیل کاربر را داشته باشد باید جزء اولویت های کاری شما قرارگیرد”.

زمان اثر بخشی سئو
زمان اثر بخشی سئو

بهترین بازه زمان اثربخشی سئو کدام است؟

سئو سایت چقدر طول می کشد؟ دربخش قبل نظرات متخصصین مختلف را درباره اقداماتی که باید برای سئو وبسایت خود انجام دهید بیان کردیم. اما اگر تمامی موارد را اعمال کنید، چقدر زمان لازم است تا تاثیر آن را مشاهده کنید؟

اگر بخواهیم در یک کلمه جواب دهیم که زمان اثر بخشی سئو چیست؟ می توان بازه سه الی شش ماهه را مناسب دانست. اما بهتر است تنها به این جواب بسنده نکنیم و نظر کارشناسان را در مورد این سوال جویا شویم.

امانوئل پترسکو از emanuelp.com نیز موافق این نظر است:” از نظر من هیچ  تضمینی برای سئو نمی توان داد، اما معمولا نتایج طی شش ماهه اول ظاهر می شود، حتی زودتر.

لیست بلندی از مواردی که باید به آن توجه کنید وجود دارد اما من معتقدم اگر در این حوزه تجربه کافی داشته باشید و محتوا خود را برای پاسخگویی به نیاز کاربر بهینه کرده باشید به راحتی می توانید در این رقابت پیروز شوید.

گوگل همواره به دنبال جلب رضایت کاربر است و برای این کار هدف خود را رفع نیاز این گروه قرارداده است. با تمرکز بر این نکته، محتوا وبسایت خود را برای کاربر بهینه کنید تا گوگل نیز شما را در راس صفحه نتایج قراردهد”.

در ماه های اول سئو سایت ،ترافیک جزئی از کلمات پراکنده دریافت کنید. اما تغییرات بیشتر معمولا پس از چندین ماه ظاهر می شود.

به عنوان نظر آخر، در مورد زمان ، به کارشناس brandextract.com ، کریس ویلکز رجوع می کنیم: ” همانند اکثر سوال هایی این حوزه، جواب این سوال هم “بستگی دارد” است! پس بازه سه الی شش ماه بهترین زمان اثربخشی سئو است . با این حال، ممکن است زودتر از این نیز تغییراتی را مشاهده کنید. در واقع، تغییرات جزئی ممکن است در روزها یا هفته های اولیه رخ دهد”.

 

منبع :