اگر نویسنده ها نبودند چه میشد؟خیلی از اسناد تاریخی دیگر وجود نداشتند،ما انسان ها نیز فقط در مورد زمان حال خود با خبر بودیم.بدتر از همه ،نه تنها از کشف پدیده های شگفت انگیز محروم بودیم ،بلکه آثاربزرگ نویسندگان و شاعران مطرح جهان نیز بی اطلاع می ماندیم.
یک نویسنده ی خوب چه کسی است؟ چه ویژگی هایی دارد؟چه اصولی را باید رعایت کنیم؟
هیچ کسی یک شبه نویسنده نشده!
طبق مثل قدیمی ها،هیچ چیز راحت به دست نمی آید.قطعا کسب مهارت در زمینه های مختلف نیازمند علاقه ، پشتکار و اطلاعات کافی در آن موضوع است.نویسندگی نیز یکی از همان مهارت ها است . با مطالعه ی فراوان و آشنایی با قواعد دستوری زبان مد نظرتان،به یک نویسنده ی عالی و درجه یک تبدیل می شوید.
محتوای شما توسط چه کسانی مطالعه می شود؟
یک سوال مهم : مخاطب نوشته های شما کیست؟برای چه گروه سنی محتوا تولید می کنید؟ و چه قشری از جامعه مطالب شمارا دنبال می کنند؟
به طور مثال اگر کودک و نوجوان محتواهای شما را دنبال می کنند.قطعا توان فهم موضوعات پبچیدهای همچون احکام حقوقی را ندارند. هم چنین این نوع موضوعات شاید برای آنها جذاب نباشد.اگر در نگارش محتوا،به جامعه هدف توجه نکنید، خواننده ی تمام نوشته هایتان،خودتان هستید.
بیان شیوا و واضح داشته باشید.
زمانی که یک فرد مطالب شما می خواند، برای فهم بهتر موضوع ، آن را در ذهن خود تجسم می کند.از کلمات قلمبه سلمبه و جملات طولانی استفاده نکنید.چون جملات طولانی ،خواننده را سردرگم میکند.در نتیجه از هدف اصلی محتوای شما دور می شود.البته هرگز این دو موضوع را باهم اشتباه نگیرید، بیان واضح به معنای نوشته ی خودمانی نیست! گرچه نوشته ی خودمانی باعث ایجاد احساس نزدیکی بین نویسنده و خواننده می شود.اما مناسب هر نوع محتوایی نیست. به طور مثال این نوع نگارش مناسب مستندات علمی و تاریخی نیست.
مخاطب به دنبال محتوای جدید با ایده های تازه است.
محتوای تکراری دقیقا مثل غذای تکراری است.آن را میل می کنید.شاید لذت بخش هم باشد.ولی هرگز مثل بار اول ، مزه اش به جان تان نمی نشیند.مخاطب هرگز اینو نوع محتوا را دوست ندارد . شاید از مطالعه آن نیز صرفه نظر کند.او همواره تشنه ی موضوعات جدید توام با ایده های جدید است. برای افزایش تعداد مخاطبانتان،باید منحصر به فرد باشید.حتی اگر موضوع جدیدی ندارید، عناوین تکراری را از زاویه ی دیگری بررسی کنید.این موضوع باعث افزایش جذابیت متن می شود.
همواره اطلاعات خود را بروز کنید.
شما هیچ وقت روزنامه های چند سال اخیر را مطالعه نخواهید کرد، چون اخبار قدیمی به درد زندگی حال نمیخورد. مخاطب مطالب شما هم ،افرادی از جنس شما هستند. همانطور که پیش از این گفته شد،یک نویسنده ی خوب باید مطالعه ی فراوان داشته باشد.محتوا با گذشت زمان نیاز به ویرایش دارد،قسمت هایی حذف یا اضافه می شوند.
یک نکته ی مهم برای کسانی که به دنبال تولید محتوای متنی برای وب سایت ها هستند:
اطلاعات خود در مورد سئو را روز به روز ارتقا دهید.
در جهان امروزه ، تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است.به دنبال فعالیت در این حوزه هستید ، هرگز دست از آموختن نکشید.هر روز به دنبال یادگیری مفاهیم جدید و ارتقا آموخته های گذشته باشید.یکی از موضوعات مهمی که نویسندگان محتوا برای وب سایت ها باید بدانند، اصول سئو و الگوریتم های موتور های جستجوگر مانند گوگل است.از گذشته تا الان ، اصول و قوانین سئو تغییرات زیادی داشته.از جمله ی آنها ،سئو قدیم به این صورت بود که مشکلی با محتوای تکراری و کپی شده ، لینک های مخرب و اسپم، بمباران کلمات کلیدی و … نداشت.در نتیجه کاربر با یک سرچ کوچک ،با انبوهی سایت که اکثرا محتواهای تکراری و بی کیفیت داشتند،مواجه شد.
اما سئو جدید و الگوریتم های گوگل به همراه بروز رسانی آن ها، مخاطب را اولویت خود قرار داده است. پس هیچ وقت این نکته را فراموش نکنید که مخاطب شما یک انسان است ، نه موتور های جستجو گر. هرچقدر که شما برای خواننده ی خود ارزش قائل باشید،به همان نسبت گوگل شما را محترم شمرده و رتبه ی سایتتان را بهتر می کند.
جمع بندی:
موفقیت در زندگی به ذوق و استعداد فطری،پشتکار،دقت،خلاقیت و… وابسته است.بی وقفه تلاش کنید،نوشته های جدیدتان را با قدیمی ها مقایسه کنید ، آن ها را اصلاح کنید.رعایت تنها چند نکته ی کوچک ، شمارا به یک نویسنده ی ماهر تبدیل می کند.