دانستنی هایی در مورد برند جورجیو آرمانی عنوان موضوعی است که می خواهیم در مورد آن با شما صحبت کنیم، اگر از جمله افرادی هستید که همیشه به دنبال مطرح ترین برند ها هستید ، برند جورجیو آرمانی یکی از معروف ترین برندهای لباس و عطر در سطح جهان می باشد. با ما باشید تا شما را با این برند معتبر آشنا کنیم.
تولد برند جورجیو آرمانی
جورجیو آرمانی Giorgio Armani در تاریخ ۱۱ ژوئیه سال ۱۹۳۴ در شهر پیاچنزای ایتالیا متولد شد. پدر جورجیو در صنعت حمل و نقل فعالیت میکرد، دوران کودکی او مصادف با جنگ جهانی دوم بود. جورجیو در کودکی به آناتومی بدن علاقه خاصی داشت و با استفاده از گل و دانه های قهوه عروسک می ساخت. علاقه به آناتومی بدن و کالبد شناسی باعث شد در دانشکده ی پزشکی مشغول تحصیل شود. اما طولی نگذشت که دانشگاه را ترک گفت و در یکی از فروشگاه های معروف میلان به اسم فروشگاه لاریناسنته مشغول کار شد.
جورجیو در ابتدای کار به عنوان فروشنده لباس در زمینهی بازاریابی مد و پوشاک تجارب ارزشمندی کسب کرد. کمی بعد آرمانی با عنوان طراح به کمپانی نینو چروتی ملحق شد و در همان زمان با تشویق دوستش سرجیو گالئوتی به عنوان طراح شروع به همکاری با دیگر شرکتها کرد. در سال ۱۹۷۵ گالئوتی و آرمانی شرکای تجاری یکدیگر شدند و برند آرمانی به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.
افتتاح خط تولید آرمانی
آرمانی اولین مجموعهی لباسهای مردانه را در بهار و تابستان ۱۹۷۶ تحت برند و نام خود (جورجیو آرمانی ) ارائه کرد و در همان سال خط تولید پوشاک زنانه را نیز افتتاح کرد. تولیدات آرمانی به لطف انتخاب بسیار هوشمندانه رنگ و طراحیهای خلاقانه بسیار مورد استقبال قرار گرفت. او در میانهی دههی هفتاد کمد لباس زنان را زیر و رو کرد و آنها را به سمت طرحها و رنگهای جذاب و جدید سوق داد.
جورجیو آرمانی به خوبی با نیاز جامعه دهه هفتاد آشنایی داشت و می دانست نسل جوان بسیار علاقهمند به طرحهای خاص و شیک می باشد. او به خوبی توانست با نیازهای جامعه و نسل جوان در آن سالها ارتباط برقرار کند و در زمینهی طراحی پوشاک جوانپسند بسیار مبتکرانه و خلاق عمل کرد.
گامی بلند به سوی جهانی شدن
در اواخر دههی هفتاد برند آرمانی در اروپا محبوبیت خاصی به دست آورده بود و در همین سالها بود که آرمانی گام بلند دیگری برای رشد برندش برداشت. آرمانی که از کودکی به سینما علاقمند بود تصمیم گرفت به طراحی لباس برای تولیدات سینمای هالیوود بپردازد و همین گام باعث شد محبوبیت برند آرمانی در آمریکا و کل جهان چند برابر افزایش پیدا کند.
در سال ۱۹۸۰ او لباس های فیلم ژیگولوی آمریکایی را طراحی کرد. موفقیت او در زمینهی طراحی لباس برای این فیلم مخصوصا آن کت و شلوارهای مخصوص و محبوب ریچارد گر، به یک همکاری طولانیمدت با دنیای سینما منجر شد. آرمانی لباسهای بیش از ۱۰۰ فیلم را طراحی کرد که از جمله مهمترین این آثار میتوان به سریال میامی وایس و فیلم سینمایی تسخیرناپذیران اشاره کرد.
آوازهی کت و شلوارهای خوشدوخت و جوانپسند آرمانی آنچنان در آمریکا پیچید که ستارگان هالیوود با افتخار لباسهای آرمانی را به تن میکردند و در مراسم فرش قرمز حاضر میشدند. برند آرمانی در اواخر دههی ۱۹۸۰ آنقدر محبوب شده بود که تاجران زیادی رویای پوشیدن کت و شلوارهای آرمانی را داشتند. درخواست بالای این نوع محصولات، آرمانی و گالئوتی را مجبور کرد به دنبال رشد کسب و کار و افتتاح فروشگاههای آرمانی در خارج از میلان بیفتند.
گسترش تولیدات
با آغاز دههی نود، برند آرمانی تولید و طراحی لباسهای ورزشی، انواع عینک، لوازم آرایشی، لوازم منزل و مجموعه اکسسوریهای جدید را هم به راه انداخت. با آغاز سال ۲۰۰۰، بیست و پنجمین سالگرد برند آرمانی، شاهد فعالیتهای سرمایهگذاری فراوانی بود که شامل فروش سهام و همکاری با تولیدکنندههای جدید میشد و قصد آرمانی این بود که نظارتش را بر کیفیت و توزیع این محصولات اعمال کند.
در سال ۲۰۱۰ جورجیو آرمانی با افتتاح اولین هتلش در دوبی سرمایهگذاری بر روی ساخت هتلهای لوکس در کشورهای مختلف را آغاز و به این ترتیب تواناییاش در تجارت و توسعهی امپراطوری آرمانی را به جهان اثبات کرد. هم اکنون برند آرمانی خطوط تولید و فروش محصولات خود را در بسیاری از کشورهای جهان توسعه داده و به یکی از عظیمترین و با شکوهترین امپراطوریهای مد جهان تبدیل شده است.
ورود به دنیای عطر و ادکلن
اولین ورود به دنیای عطر و ادکلن در سال ۱۹۸۲ بود که اولین سری عطرهای جورجیو آرمانی طراحی شدند. این مجموعه شامل یک عطر زنانه و یک عطر مردانه به نام های Armani for women و Armani for Men بود. این مجموعه از عطرهای جورجیو آرمانی آنقدر مورد استقبال طرفداران این برند قرار گرفت که برند آرمانی به سرعت خط تولید عطر و ادکلنهای خود را گسترش داد.
از ابتدای ورود جورجیو به بازار عطر و ادکلن تا کنون نزدیک به ۲۱۰ رایحه مختلف از عطر و ادکلن با نام برند جورجیو آرمانی طراحی و به بازار عرضه شده است از پرطرفدارترین این عطرها می توان به موارد زیر اشاره کرد.
- Giorgio Armani Acqua di Gio
- Giorgio Armani My Way
- Giorgio Armani Code Satin
- Giorgio Armani Si
- Giorgio Armani Code
- Giorgio Armani Air di Gioia
با توجه به کیفیت بالا و مناسب بودن قیمت ادکلن جورجیو آرمانی، می توان گفت عطر و ادکلن های این برند ایتالیایی از ارزش خرید بالایی برخوردار هستند.
تبلیغات گسترده
جالب است بدانید که کمپانی جورجیو آرمانی برای تبلیغات خود از شخصیت های مشهور بزرگی از جمله کریستیانو رونالدو ، دیوید بکام ، مگان فاکس و … استفاده کرده است که نقش موثری در افزایش محبوبیت این برند داشته است. در بخش شو لباس نیز بازیگر مطرح کشورمان مهتاب کرامتی به عنوان مهمان در شوی Prive جورجیو آرمانی در پاریس حضور یافت.
مهتاب کرامتی در این باره نوشت:
افتخار این را داشتم به عنوان سفیر حسن نیت یونیسف در ایران به دعوت جناب آقای آرمانی در انحصاریترین رویداد این برند حضور داشته باشم. همینطور گروه دایامد، نمایندهی این گروه در ایران، مسئولیت هماهنگیها را به عهده داشتند.