نکات مهم در روانشناسی فروش:
+ مردم اغلب احساسی تصمیم میگیرند و احساسی هم خرید می کنند
+ مردم تصمیماتشان را با واقعیت ها توجیه می کنند. )این مردم خود من و شما هم شامل می شود(
این مورد را با یک مثال توضیح میدهم: فرض کنید یک شخص عکسی از یک ماشین سوپر اسپورت با قیمتی
معقول میبیند و بلافاصله تصمیم می گیرد که آن را بخرد. با این حال او نمی تواند خودش را به خرید براساس این
احساسش قانع کند بنابراین به دنبال جزئیات فنی بیشتری در مورد قدرت موتور، ویژگیهای خاص یا ایمنی و غیره
می گردد. او ماشین را می خواهد به این دلیل که احساس خوبی نسبت به آن دارد، اما او آن را می خرد چون او
میت واند به صورت عقلانی خرید خود را توجیه کند.
+ مردم به ارزشها توجه می کنند
شما باید برای محصولات خود ارزشی تعیین بکنید که مساوی یا بیشتر از قیمت محصول باشد. ارزش بیشتر نسبت به
قیمت به احتمال منجر به خرید محصول خواهد بود
+ مردم به دنبال راحتی هستند
مغز انسان مانند یک کامپیوتر، ماشین حساب یا پردازنده اطلاعات نیست.)البته در این مورد خاص( مغز همواره به
دنبال درک آسان مشکالت و حل انتزاعی آنها است.