دیجیتال مارکتینگ

مفهوم دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد؟دیجیتال مارکتینگ به هر روش یا گونه‌­ای از بازاریابی محصولات و خدمات می­‌گویند که از طریق دستگاه‌­های الکترونیکی انجام می‌­شود یک بازاریاب دیجیتال خوب یا کسی که به هر نحوی در این زمینه فعالیت می‌کند باید درک روشن و درستی از تأثیر انواع مختلف بازاریابی دیجیتال بر تحقق اهداف اصلی خود داشته باشد به بیان خیلی ساده دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی است که در بستر دیجیتال انجام میشود درواقع همان اصول و بازاریابی سنتی در این شیوه نیز اعمال میشود منتهی تمام این موارد در بستر وب و با استفاده از ابزار های آنلاین صورت میگیرد. برای درک بهتر این موضوع، بیایید یک مقایسه کوتاه بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی انجام دهیم.

انواع روش‌های بازاریابی دیجیتال

 بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی (Content Marketing) به تولید  محتوا با هدف ایجاد آگاهی نسبت به برند (Brand Awareness)، رشد ترافیک، تولید مشتری  و درنهایت تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل اشاره دارد در این بخش از بازاریابی سعی می‌شود با تولید محتوای ارزشمند و مفید و در عین حال جذاب و یکپارچه مخاطبان را جذب کرد.

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

از طریق بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی (Social Media Marketing یا بازاریابی رسانه‌های اجتماعی) برند و محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کنید تا آگاهی و شناخت نسبت به برند،و کسب کار ترافیک وب‌سایت و مشتریان شما افزایش پیدا کند.

در بین می‌توانید از کانال‌های زیر کمک بگیرید:

فیسبوک
توییتر
لینکدین
اینستاگرام
پینترست

 

روشهای-بازاریابی-دیجیتال-

تبلیغات کلیکی

 تبلیغات کلیکی یا PPC (Pay-Per-Click) یکی از روش‌های پولی جذب مشتری به سمت وب‌سایت است. به بیان ساده، در این روش فقط هر بار که روی تبلیغ شما کلیک می‌شود به تبلیغ کننده پول می‌دهید.

از جمله کانال‌های  PPC می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تبلیغات پولی فیسبوک
Promoted Tweets در توییتر
و Sponsored Messages در لینکدین

تبلیغات همسان یا بومی (Native Advertising)

تبلیغات بومی یا همسان به آن دسته از تبلیغاتی گفته می‌شود که در دل محتوای یک وب‌سایت یا اپلیکیشن قرار می‌گیرد . از جمله بهترین نمونه‌های این نوع از تبلیغات می‌توان به رپورتاژ آگهی و لینک‌های اسپانسر شده اشاره کرد.

بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی یکی از به صرفه‌ترین روش‌ها برای ارتباط کسب‌وکار با مخاطبان خود است.

به عنوان نمونه می‌توانید ایمیل‌هایی از این دست را برای مخاطبان خود ارسال کنید:

خبرنامه برای مشترکان وبلاگ
ایمیل‌های پیگیری برای بازدیدکنندگانی که آیتم خاصی را دانلود کرده‌اند
ایمیل خوشامدگویی به مشتری
ارسال پیشنهادات ویژه جهت خرید در ایام خاص برای مشتریان وفادار
ارسال زنجیره‌وار نکات و محتوای سودمند برای پرورش مشتری راغب.

Leave A Reply

Exit mobile version