بازی های دو نفره

از زمان ظهور کنسول های بازی ،علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرد و سرگرمی خوبی برای کودک و نوجوانان شد . از همان زمان یکی از چالش برانگیز ترین بخش های این بازی ها،بازی های دو نفره بود، زیرا باعث کری خواندن بین بازیکنان می شد. با گذشت زمان هر روزه بازی های  دو نفره جدید در کنسول های جدید نمایان میشوند. ما در مجله خبری آواکس به بررسی تعدادی از بازی های دونفره از نوستالژیک تا امروز در انواع کنسول های بازی میپردازیم. با ما همراه باشید.

کنسول سگا

۱. Sunset Riders

ماجراهای بازی سوارکاران غروب در سال ها پیش و دوران غرب وحشی آمریکا اتفاق می افتند. شما در نقش جایزه بگیر هایی به دنبال نابود کردن سرسخت ترین قانون گریزهای سرزمین و به دست آوردن پول از این طریق هستید. درون بازی داستان نقش چندانی نداشته و تنها با نمایش پوستری از مجرم اصلی و میزان جایزه ای که برای او تعیین شده، در ابتدای هر مرحله، شما رو رهسپار ماجرایی جدید خواهد کرد. سبک بازی Run and Gun بوده و در طول ۸ مرحله ای که برای آن طراحی شده به مبارزه با دشمنان خواهید رفت.

هر کدام از شخصیت های قابل انتخاب نوع خاصی از اسلحه را در اختیار دارند، با این اشتراک که همگی دارای تیرهای نامحدود هستند. شما قادر به تیر اندازی در جهات مختلف بوده و همچنین از طریق برخی دشمنان و یا مکان های خاص درون بازی امتیاز های ویژه ای را به دست می آورید (مانند اسلحه دوم و شلیک سریع تر). همواره هدف اصلی رساندن خود به پایان مرحله و شکست رئیس آن میباشد تا به جایزه مشخص شده برسید. البته اگر به صورت دو نفره بازی را انجام دهید تمامی مبلغ جایزه به آن کسی میرسد که خسارت بیشتری را در طول مبارزه به رئیس آن مرحله وارد کرده باشد.

۲. Streets of Rage 3

بازی شورش در شهر  یکی از بازی های دونفره از نوستالژیک تا امروز است که در زمان خودش طرفداطرفداران زیادی داشته است.Mr. X به عنوان رئیس سازمان جنایی، که تا به حال دو مرتبه شکست خورده است، اقدام به تاسیس شرکتی تحقیقاتی با نام RoboCy کرده تا به عنوان پوششی برای کارهای غیرقانونی اش مورد استفاده قرار گیرد. او بزرگترین سازنده ربات در جهان با نام Dr. Dahm را به خدمت خود درآورده تا ارتشی از روبات های واقع گرا را ساخته و جانشین مامورین قانون درون شهر کند.

مدتی بعد و با مهیا شدن نقشه هایش درون شهر، تصمیم به کنترل شهر با استفاده از نوعی دستگاه کنترل از راه دور میگیرد. از آنطرف Dr. Zan به نقشه های پشت پرده شرکت تحقیقاتی پی برده و مصمم در جلوگیری از فعالیتش میشود. او با بلیز تماس گرفته و نقشه های شوم شرکت را برایش شرح میدهد، بلیز نیز موضوع را با همکاران قدیمی خود اکسل و آدام در میان میگذارد. اکسل بلافاصله به گروه ملحق شده ولی آدام به خاطر وظایفی که در نیروی پلیس دارد امتناع کرده و در عوض برادر کوچکترش یعنی اسکیت را برای کمک میفرستد.

اینک بازی با توجه به درجه سختی انتخابی و نیز مدت زمانی که در انجام برخی مراحل سپری میکنید، دارای چهار پایان مختلف خواهد بود. از لحاظ گیم پلی بازی به نسبت عناوین قبلی سریع تر شده است. توانایی دویدن و جاخالی به بازی افزوده شده و اکنون ضربات شما خسارت کمتری را بر دشمنان وارد میکنند. هوش مصنوعی دشمنان گسترش یافته به گونه ای که از انواع سلاح ها استفاده کرده، ضربات را دفاع و با یکدیگر همکاری میکنند. همچنین در اولین فرصت، اقدام به دزدیدن مواد غذایی و افزایش سلامتی خود خواهند کرد. گرافیک نیز در سطح بالاتری قرار داشته و از کات سین ها برای روایت داستان استفاده میشود. سه شخصیت مخفی هم با نامهای Ash ، Shiva و کانگرو در بازی حظور دارند که تحت شرایطی خاص قادر به انتخاب و بازی با آنها خواهید بود.

کنسول پلی استیشن ۱

۱.Crash racing 

حتی اگر یک گیمر مبتدی باشید، به احتمال زیاد تجربه بازی با کراش را داشته‌اید.خاطرات کودکی‌ اکثر گیمرها با یک روباره نارنجی‌رنگ گره خورده که انواع ماجراجویی‌ها را تجربه کرده است. کراش با کاوش‌های جذابی که در طول بازی زیر سر داشت، بازیکن را همراه با خودش به سرزمین اعجاب‌انگیزی می‌برد. کراش ماشینی اولین بازی از سری قسمت چهارم از مجموعه کراش باندیکوت به حساب می‌آید که به اعتقاد خیلی از کاربران یکی از بهترین و محبوب‌ترین قسمت‌های بازی کراش به شمار می‌آید.

۲. Metal Slug

Metal Slug 1 بازی که شاید همه ما آن را با نام سرباز کوچولو در پلی استیشن یک بشناسیم این بازی در سال ۱۹۹۶ منتشر شد که همین طوری که از سال مشخصه این بازی قدمتی زیادی داره میشه گفت از قدیمی ترین اکشن هاست و یکی از بازی های دونفره از نوستالژیک تا امروز است.

خاطراتی که بازی سرباز کوچولو ساخت دیگه تکرار نمیشه باس فایت هایی که دیگه شاید تو هر بازی نبنیم هر مرحله یه رنگ دیگه به خودش می گیره و گیم پلی پیشرفت می کنه و در مراحل شما هم پیشرفت می کنید و سلاح های جدید که طی مراحل باز میشوند و نیرو ها قوی تر میشن یا حتی تانکی که وسط بازی می گیرید قدرت جلو رفتن شما در بازی رو بیشتر می کند و بازی بسیار هیجان انگیز تر میشه هر مرحله سرباز های مقابل شما بیشتر میشه شما می توانید حتی با دسته بازی هم از این بازی لذت ببرید و چند نفره بازی کنید .

پلی استیشن ۲

۱.Tekken

 

بازی تیکن یکی از محبوب ترین بازی های تاریخ است که در کنسول پلی استیشن معرفی شد و کم کم به تمامی کنسول ها رسید. این بازی هواداران بسیار زیادی از همه سنین دارد. در نسخه های مختلف بازی های Tekken شما باید با کاراکتر خود به مبارزه با دشمن بپردازید. هر شخصیت، قدرت و ضربه مخصوص خود را دارد و شما باید طبق قدرت هر کاراکتر به بازی بپردازید تا برنده مسابقه شوید.

۲.Twisted Metal Black

 

بازی فلز درهم‌ تنیده: سیاه آنقدر خوش ساخت و جذاب بود که با استقبال منتقدین و بازیکنان مواجه شد. سری بازی های ماشین جنگی که از کنسول پلی استیشن ۱ پای خود را به دنیای گیم باز کردن و همواره جزو تاپ ترین بازی ها بودند . “Twisted Metal Black” اولین نسخه ی این سری است که برای نسل بعدی منتشر شد و نسبت به نسخه های پیشین خود ، پرش گرافیکی بسیار چشم گیری داشت و با بخش ها و ویژگی های جدید خود همان چیزی بود که طرفداران این مجموعه انتظارش را داشتند .

بازی همانند نسخه های گذشته دارای چندین شخصیت با وسیله نقلیه و ویژگی های متفاوت هستند که با انتخاب هر یک از آن ها وارد محیط های مختلفی میشوید و باید با اسلحه ها و دیگر ویژگی های ماشین خود بقیه را نابود و از دور مسابقه خارج کنید تا برنده شوید . همچنین قابلیت ارتقاء و اضافه کردن ویژگی های جدید به وسیله ی نقلیه خود وجود دارد و همینطور هر شخصیت دارای داستان متفاوت و مخصوص به خود است .

پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰

۱. ۵ Resident Evil

بازی رزیدنت ایول ۵ نام پنجمین نسخه از سری رزیدنت اویل است که در سال ۲۰۰۹ برای کنسولهای نسل حاضر عرضه شد و توانست با گرافیکی زیبا و چشم نواز و داستانی درگیر کننده تبدیل به یکی از بازیهای ترسناک به یاد ماندنی در قسمت بازی های دونفره از نوستالژیک تا امروز شود . ۵ Resident Evil داستان قسمتی از یکی از روستاهای آفریقا را روایت میکند که دچار ویروس سهمگینی شده و مردم آنجا رفتار عجیب و غریبی از خود بروز میدهند .

اینجاست که کریس ردفیلد برای پیگیری موضوع و ردیابی ردپای آمبرلا وارد آفریقا میشود و با پیشروی در ماجراجویی سعی دارد باعث و بانی اصلی آنرا شناسایی نماید . رزیدنت اویل ۵ نسبت به نسخه قبل دارای گرافیک و جزئیات بسیار بهتر است و این امر با توجه به تغییر نسل کنسولها و رشد سخت افزارهای پردازشی طبیعی به نظر میرسد .

۲.Blur

بازی رانندگی بلور یک ماشین سواری می باشد و برای ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳ در سال ۲۰۱۰ توسط استودیو خوش نام Activision منتشر شده است . گیم پلی بازی Blur در بخش Career Mode شامل مسابقات متعدد با دیگر راننده ها می باشد . هر کدام از ماشین ها دارای بخش های شتاب , سرعت , دریفت , قدرت و پایداری می باشد. بعضی از مدل ماشین های موجود توسط خود استودیو سازنده طراحی شده است . محیط های بازی نیز بسیار شبیه به واقعیت شبیه سازی شده اند که می توان به رودخانه ی Halfpipe در Los Angeles و بسیاری از بخش های London اشاره کرد .

محیط های آشنا باعث شده است تا مسابقات به شدت جذاب تر از گذشته شوند . بر اساس انتخاب نوع مسابقات بازیکنان می توانند در مسابقات رو در رو و یا گروهی شرکت کنند . انتخاب نوع مسابقه , تعداد ماشین های موجود و Map به صورت دستی قابل تغییر می باشد . انجام بعضی از کارها توسط ماشین در نقاطی خاص باعث می شود تا Fan Points به دست آورده و از آن برای خرید ماشین و آپگرید کردن قطعات استفاده کرد . بازیکنان می توانند درخواست مسابقه به دوستان خود ارسال نمایند . بخش مولتی پلیر آفلاین بازی نیز تا ۴ نفر را پشتیبانی می کند و در قسمت آنلاین نیز تا ۲۰ نفر را شامل می شود .

پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان

۱.Call of Duty: Black Ops III

بازی ندای وظیفه: بلک اپس ۳ یکی دیگر از عناوین مجموعه معروف Call of Duty است. این بازی که توسط استدیوی Treyarch  طراحی شده در سالب ۲۰۱۵ از سوی کمپانی Activision  انتشار یافته است. بازیکنان میتوانند در این نسخه از بازی با سه سبک متفاوت از بازی یعنی بخش داستانی، بخش آنلاین و بخش زامبی سرگرم شوند.

قسمت داستانی بازی، قصه قابل قبول و زیبایی دارد و علاوه بر آن از قابلیت Co-op نیز برخوردار است که طی آن میتوانید به وسیله دوستان خود مسیر بازی را تا ۴ نفره طی کنید.

بخش چند نفره نیز مانند همیشه عالی است، شخصی سازی، مبارزات جدید و سلاح هایی که قابلیت ارتقا دارند همه از نکات مثبت بازی است. قسمت زامبی نیز برای اولین بار در این بازی معرفی شده و در مورد حمله زامبی ها است که خود داستانی متفاوت و البته جذاب دارد.

 

۲. eFootball PES 2021

بازی فوتبال ۲۰۲۱ توانست بار دیگر روزهای خوش گذشته را به یاد طرفداران این سری بیندازد. با توجه به مشکلات ایجادشده توسط ویروس کرونا و تعطیلی لیگ‌های فوتبال، یک نسخه کاملاً جدید معرفی نشد. این تیم تصمیم گرفت همان سیستم گیم پلی نسخه قبلی را به کار بگیرد.

بخش‌های بزرگی مانند مستر لیگ با ارائه تجربه‌ای تک نفره به بازی eFootball PES 2021 برگشته‌اند. در این بازی بار دیگر می‌توان مزه قرار گرفتن به‌ جای سرمربی‌ های بزرگ دنیا را بر عهده گرفت. این نسخه از بازی تغییری در زمینه گیم پلی و مودهای حاضر در بازی نداده است. همراه باشگاه‌های بزرگی مانند بایرن‌مونیخ، بارسلونا و منچستریونایتد شوید و در مسابقات آفلاین و آنلاین شرکت کنید.

این نسخه از بازی، تیم فوتبال یوونتوس را هم به بازی اضافه کرده است.  بالاخره ظاهر اصلی کریستیانو رونالدو را در بازی خواهید دید. بخش myClub مانند همیشه با رقابت‌های جدیدی تجهیز شده است و در صورت خرید نسخه‌های مخصوص، بلیت خرید بازیکنان جدید به شما داده می‌شود که پیشرفت در بخش آنلاین را آسان می‌کند.

تعطیلی لیگ‌های فوتبال و مشکلات ایجادشده برای استودیوهای بازی، باعث شد که کونامی تصمیم بزرگی در مورد بازی eFootball PES 2021 بگیرد و این اثر را بدون ارتقای سیستم گرافیکی و گیم پلی منتشر کند. این در حالی است که صحبت‌هایی از تغییر موتور گرافیکی بازی به آنریل ۴ شنیده می‌شد. اما چنین تصمیمی برای تغییر موتور گرافیکی به مرحله اجرا نرسید. حضور استادیوم‌های بزرگی مانند آلیانز و تیم‌های بزرگ و اسطوره‌های دنیای فوتبال، هیجان این بازی را به اوج خود رسانده و بالاخره می‌توان یک اثر درست‌وحسابی از فرانچایز PES را تجربه کرد.

 

در پایان..

ما در این مقاله سعی کردیم که تعدادی از بازی های دونفره از نوستالژیک تا امروز را در نسل های مختلف بررسی کنیم. امیدواریم با خواندن این مقاله، پیشنهادات خوبی را برای گذراندن اوقات فراغت در کنار دیگران دریافت کرده باشید. با ما در مقالات بعدی در مجله خبری آواکس همراه باشید.

برای خرید این بازی های دو نفره از نوستالژیک تا امروز و تجربه هیجان و حال خوب در کنار یکدیگر میتوانید به اینجا کلیک کنید.

Leave A Reply

Exit mobile version