تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا فرایند خلق ایده‌های موضوعی است که برای مخاطب هدف شما جذاب باشد. محتواهای متنی و تصویری درباره آن موضوعات تولید می‌شود و در فرمت‌هایی مثل بلاگ، ویدیو، اینفوگرافیک و… در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در این مقاله سعی داریم بهترین روش های تولید محتوا را برایتان بنویسیم.

اغلب مدیران سایت نیز به دنبال افرادی هستند که با روش های تولید محتوا آشنا باشند. زیرا اصلی ترین چالش مدیران سایت تولید محتوای باکیفیت است.

خلق ایده برای تولید محتوا

اولین کاری که برای نوشتن یک محتوای جذاب باید کرد خلق ایده است. در واقع شما باید بدانید که مخاطب چه چیزی از شما می خواهد. ایده های فراوانی برای تولید محتوا وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

  • جستجوی سرچ کاربران (بیشترین موضوعاتی که آنها سرچ می کنند)
  • بررسی شبکه های اجتماعی برای یافتن علایق کاربران
  • مراجعه به مطالب منتشر شده قبلی
  • استفاده از ابزارهای مخصوص برای یافتن کلمات کلیدی

نکته مهم در تولید محتوا : هرگز موضوعات را سطحی ننویسید

هیچگاه به صورت سطحی به موضوعات نپردازید. نه گوگل و نه مخاطب علاقه ای به موضوعات سطحی ندارند. مخاطب همیشه به دنبال مطالب طولانی و جامع و کامل است. بنابراین ابتدا مطالب را طولانی بنویسید تا امکان پرداختن به تمامی نکات در متن باشد.

از کپی کردن مطالب سایت های دیگر اجتناب کنید

در بسیاری از مواقع اگر چندین سایت را باز کنیم، خواهیم دید که مطالب آنها شبیه به هم است که هم از نظر گوگل و هم از نظر مخاطب چندان جذاب نیست. اینگونه اعتبار خود را به عنوان یک نویسنده خوب پایین می آورید. همیشه به خلق مطالب نو و اورجینال فکر کنید.

برای تولید محتوا از سایت های خارجی کمک بگیرید 

یکی از راه هایی که در نوشتن بسیار کمک کننده است این است که سایت هایی را برای ترجمه انتخاب کنید که معتبر باشند. برای این کار می توانید به رتبه الکسای آنها نگاه کنید. معمولا سایت هایی که رتبه الکسای آن ها زیر ۱۰ هزار باشد، اعتبار کافی برای ترجمه کردن را دارند.

محتوای خود را به درستی تیتربندی کنید

تیترها حرف اول را در محتوا می زنند. مخاطبان و حتی خزنده های گوگل ابتدا به عنوان مطلب توجه می کنند. سپس وارد سایت می شوند. در صورتی که مطلب شما فاقد یک عنوان جذاب باشد، هرگز در چشم مخاطبان جلوه نخواهد کرد.

از روش های نوین برای جذاب نمودن محتوای خود استفاده کنید

فراموش نکنید که محتوا تنها محدود به گوگل و سایت های اینترنتی نمی شوند. این روزها شبکه های اجتماعی نیز جایگاه بسیار ممتازی بین مخاطبان پیدا کرده اند.
شما در بین هزاران پیج کار سختی برای دیده شدن دارید. بنابراین باید روش های مختلفی را برای جذب مخاطب پیدا کنید. یکی از این روش ها کنجکاو کردن مخاطب است.

یکی از بهترین روش های تولید محتوا نوشتن محتوای همیشه سبز است 

محتوای همیشه سبز به محتوایی گفته می شود که تا ده ها سال از اعتبار ساقط نشود. فرض کنید شخصی قصد افزایش وزن دارد. مسلما افراد لاغر در همه جای دنیا وجود دارند و دوست دارند هیکلی ورزیده داشته باشند.
مثلا به عنوان زیر توجه کنید.
• بهترین روش برای افزایش وزن
این عنوان هیچگاه قدیمی نمی شود. حال متن آن را نیز باید به صورت استاندارد بنویسید. یعنی توضیحات و روش ها باید عام و ثابت باشند. مثلا برای افزایش وزن:

  • باید به باشگاه رفت
  • خوراک خود را بیشتر کرد
  • به اندازه کافی استراحت کرد
  • نباید استرس داشت و…

اگر نگاهی به محتواهای ۲۰ سال پیش کنید، باز هم همین روش ها را می بینید. پس با این اوصاف محتوای شما همیشه سبز است و هیچگاه قدیمی نمی شود.

ساده نویسی یکی از روش های موفق تولید محتوا است

در تولید محتوا سعی کنید مطالب بسیار ساده و روان نوشته شده باشد تا تمامی سنین بتوانند آن را درک کنند.
برای این کار می توانید:

    • مطالب را به صورت لیست بنویسید
    • از کلمات سخت و ثقیل استفاده نکنید
    • جملات را کوتاه بنویسید
    • جای فعل و فاعل را به درستی قرار دهید
    • از تصاویر برای درک بهتر موضوع استفاده کنید
Leave A Reply

Exit mobile version