اگر فکر می‌کنی آدم شاد و خوشحالی نیستی و از زندگی لذت نمی‌بری با من در این مقاله همراه باش. لطفا چند دقیقه‌ای از وقتتو  به من بده و جمله به جمله بیا جلو. باید چند دقیقه برای خودت و زندگیت وقت بذاری. تا دقیق متوجه نشی مشکل از کجاست نمی‌تونی در زندگیت تحول ایجاد کنی. در این مقاله سعی میکنم تمام زیر و بم دلایل و شرایط شاد و غمگین بودنو بیان کنم. و در نهایت بعد مطالعه این مقاله به این نتیجه می‌رسیم که چگونه فرد شادی باشیم؟

حقیقت شادی و غم

گاهی برداشت اشتباهی از احساس افراد صورت می‌گیره. مثلا ممکنه یک شخص به این دلیل که یکی از عزیزانش فوت کرده برای مدتی غمگین باشه اما در مجموع نمی‌تونیم اونو یک آدم غمگین بدونیم؛ چون همیشه اونو باانرژی و سرزنده و خوشحال دیدیم. منظور از آدم شاد آدمی نیست که مدام در حال خندیدنه. شادی و غم از حقیقت‌های زندگی ما هستن و بعضی مواقع لازمه ناراحت باشیم اما نه همیشه و مداوم! در ادامه ویژگی های افراد شاد و غمگینو مرور می‌کنیم تا متوجه شی آیا آدم شادی هستی یا نه.

ویژگی‌های افراد شاد

  1. برای گذشته خودشونو سرزنش نمی‌کنن حتی اگر اشتباه کرده باشن
  2. از چیزهای کوچیک لذت میبرن حتی قرمه سبزی شام
  3. به سختی‌ها و چالش‌های زندگی به چشم موقعیت نگاه می‌کنن
  4. نسبت به آینده امیدوار هستن
  5. زندگی کردنو دوست دارن
  6. اعتماد به نفس مناسبی دارن
  7. اطرافیان عاشق وقت گذروندن با اون هستن
  8. جنبه‌های مثبت هر چیزیو می‌بینن حتی در سختی‌ها
  9. اول تعریف و تمجید میکنن بعد انتقاد و ایراد
  10. از زمانی که در اختیار دارن بهترین استفادرو می‌کنن

ویژگی‌های افراد غمگین

  1. خودشونو قربانی روزگار و دنیا می‌دونن
  2. فکر می‌کنن همه بهشون ظلم کردن
  3. مدام میگن تو بدبختی‌های مارو نداری
  4. به آینده امیدی ندارن
  5. اگر بهشون بگن امروز میمیری دلشون برای هیچی تنگ نمیشه
  6. چیز جذابی در زندگی نمیبینن
  7. اول جنبه منفی هر چیزیو میبینن
  8. در انجام کارها تعلل میکنن
  9. زمان خودشونو هدر میدن
  10. احساس میکنن فشار زیادی روشونه

تاثیر شادی و غم بر سلامتی

برروی تعدادی از دانشجویان پزشکی هاروارد از دوران دانشجویی تا ۶۰ سالگی به طور مداوم آزمایشاتی انجام گرفته و نتایج جالبی داشته است. از مجموع افرادی که شاد زندگی میکردن در انتهای ۶۰ سالگی فقط ۵ درصد دچار بیماری‌های سخت و خطرناک شده‌اند. اما از افرادی که سبک زندگی منفعلانه داشته‌اند و به طور کلی شاد نبوده‌اند بیش از ۳۵ درصد با بیماری‌های حاد و خطرناک دست و پنجه نرم میکردند. همانطور که مشاهده کردید افراد غمگین ۷ برابر بیشتر از افراد شاد دچار بیماری‌های خطرناک میشوند.

راز شاد بودن چیست؟

همه انسان‌ها در هر زمینه‌ای به دنبال جام مقدس و یا وردی برای حل کردن مشکل می‌گردند. فکر می‌کنند برای شاد بودن نیاز به امکانات و وسایل خاصی است. فکر می‌کنند اگر به هدفی که برای اون برنامه ریزی کردن، نرسیده‌ اند زندگی به پایان رسیده است! چون امکانات مالی خوبی ندارند زندگی را پوچ و مسخره می‌دانند. چون شخصی را از دست داده اند همه چیز برایشان رنگ باخته است. و هزاران مسئله‌ی دیگر… اما چه بخواهند و چه نخواهند باید بپذیرند زندگی عرصه‌ی نرسیدن هاست. ذات زندگی این است که ما هر چیزی را بخواهیم حتما همان نمی‌شود. رازی برای شادی وجود ندارد شاید بهتر است بگوییم راز شاد بودن، شاد بودن است.

۳ پاسخ به سوال چگونه فرد شادی باشیم؟

برای پاسخ دادن به این سوال لازم نیست خود را به سختی بیندازیم. اصولا زندگی را هر چقدر سخت بگیریم او هم به ما سخت می‌گیرد؛ پس ساده بگیرید تا بیشتر شاد و خوشحال باشید. برای زنده بودن باید مثل آب روان و زلال بود. مسیر خاکی و گل‌آلود است هر چقدر متوقف شوی و فکر کنی بیشتر به خاک و گرد و غبار آلوده می‌شوید. اما اگر حرکت کنید و از سختی‌ها عبور کنید شفاف‌تر و زلال‌تر خواهید بود. هیچ‌ چیزی مهم‌تر از روح و روان زیباتون نیست. در ادامه به این ۳ پاسخ میپردازیم

کاری انجام دهید:

مهم‌ترین پاسخ به سوال چگونه فرد شادی باشیم، انجام دادن یک کار برای خودمان و دوری از بیکاری است. بیکار بودن فرد باعث هجوم افکار و انرژی‌های منفی می‌شود. حتی اگر کاری را برای کسب درآمد ندارید سعی کنید وقت خود را برای انجام دادن کار و یا ورزش مورد علاقه خود صرف کنید. تاثیر ورزش بر شادی از مواردی است که در مورد آن هیچ شک و شبه‌ای وجود ندارد.

شخصی برای دوست داشتن داشته باشید:

تنهایی از مواردی است که باعث می‌شود شما اعتماد به نفس خود را از دست بدهید و مدام منزوی‌تر بشوید. داشتن یک دوست خوب و شاد و باانگیزه شما را به سمت جلو حرکت می‌دهد. پدر، مادر، همسر، برادر و خواهر و فرزند افرادی هستند که بهانه‌ای برای دوست داشتن هستند. دوست داشتن و توجه به آن‌ها انگیزه‌ای برای حرکت به شما می‌دهد.

امید به فردای بهتر:

زمانی که جلوی دید شمارا مه و دود گرفته است و هیچ چشم‌اندازی برای رفتن و حرکت ندارید از مسیری که طی می‌کنید لذت نمی‌برید. اما بلافاصله بعد از تابش نور و کنار رفتن مه غلیظ متوجه می‌شوید کجا هستید و از منظره لذت می‌برید. امید هم اینچنین است با امیدواری به آینده مسیر شما نمایان می‌شود و از جاده لذت می‌برید.

سخن آخر:

تا اینجا تمام تلاشمان را کردیم که تصویری شفاف از غم و شادی به شما بدهیم و حداقل تا جایی که مقدور بود راهنمایی انجام دهیم. هیچ وقت این جمله طلایی و درخشان را فراموش نکنید. آن‌هایی که شوخی می‌کنند خیلی چیزها می‌دانند. زودتر از بقیه فهمیده‌اند هیچ خبری نیست و افرادی که جدی هستند چیز زیادی نمی‌دانند چون نفهمیده‌اند هیچ خبری نیست. خیلی ساده می‌توانید به این سوال پاسخ دهید: چگونه فرد شادی باشیم؟

 

 

 

Leave A Reply

Exit mobile version