خدمات دیجیتال مارکتینگ

در دهه های اخیر اصطلاح بازاریابی دیجیتال  ( دیجیتال مارکتینگ ) یا خدمات دیجیتال مارکتینگ به عنوان زیر مجموعه رشته مدیریت بازاریابی محسوب می شد . اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و ورود دنیای کسب و کار به محیط آنلاین، دیجیتال مارکتینگ یک دانش و تخصص مورد توجه قرار می گیرد .

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

اگه بخوایم تعریفی از دیجیتال مارکتینگ بگوییم به هرگونه از بازاریابی محصولات و خدمات گفته می شود که از طریق دستگاه های الکتریکی نظیر : تلفن همراه ، تبلت ، لپ تاپ و … انجام می شود، می گویند. طبق تعریف بالا ، دیجیتال مارکتینگ معنا و مفهوم جدیدی نیست بلکه متوجه می شویم طی سال های جاری به این علم بهای بیشتری داده اند. علمی که طی فعالیت های خاص و متعددی باعث فروش آنلاین و دیجیتال یک محصول خواهد شد و یا به هر طریقی مارا به درآمد خواهد رساند.

اهداف دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک رشته در نظر گرفته می شود و دارای زیر شاخه های بسیاری می باشد .
که این زیر شاخه ها برای هدف های خاصی طراحی شده اند .
گاهی اوقات فردی دنبال بهبود رتبه ی وبسایت خود در گوگل است ، گاهی فردی میخواهد تعداد مشتریان خود را افزایش دهد ،گاهی هم میخواهد برند و یا کسب و کار خود را به دیگران معرفی کند و چندین هدف نظیر آن. اما در حالت کلی می توان گفت هدف مشترکی میان تمامی افراد وجود دارد که به برای رسیدن به آن هدف سراغ خدمات دیجیتال مارکتینگ آمده اند . آن هدف چیزی نمی تواند باشد جز، رسیدن به سطح درآمد.

۱۰ تا از مهم ترین خدمات دیجیتال مارکتینگ

  • افزایش ترافیک سایت

افزایش بازدید سایت به صورت طبیعی که باعث بیشتر دیده شدن و در نتیجه ورودی بیشتر کاربران و در موجب فروش و درآمد می شود . هرچه ترافیک سایت بالاتر باشد ، سهم بیشتری از کاربران نصیب شما خواهد شد و از جایگاه خود را نسبت به رقیبتان بهتر خواهید کرد .

  • تبدیل کار به مشتری

پس از کسب ترافیک و ورود کاربران به سایت شما با تکنیک هایی باید کاربران را به خرید ترغیب کرده و آنها را به مشتری تبدیل کنیم . تکنیک هایی نظیر بازاریابی محتوا و تعامل آنلاین با کاربر و تشویق او به خرید .

  • ایده های نو برای رسیدن به درآمد

هرچه ایده های نوآورانه ای داشته باشید ، از رقیبان جلو خواهید افتاد و سهم بازار فروش آنلاین رو مال خود خواهید کرد .

  • ایجاد مشتریان با کیفیت

برای داشتن مشتریانی با کیفیت و دائمی باید ابتدا مشتریان هدف خود را شناسایی کرده و با توجه به نیاز مشتریان هدف ، محتواهای داخل سایت خودمان را بهینه سازی و به اصطلاح ( کاربر پسند ) کنیم .

  • تبلیغات آنلاین

تبلیغات در هر کسب و کاری همیشه باعث دیده شدن شما می شوند . کافی است زمان و مکان مناسب برای تبلیغ خود را شناسایی کنید . تبلیغات می تواند متنی باشد ( شعار ) ، میتواند تصویری باشد ( پوستر ) ، میتواند ویدیویی باشد ( تیزر ) و یا می تواند صوتی باشد.

  • بهبود رتبه وبسایت در گوگل ( سئو )

برای دیده شدن بیشتر کسب و کار باید در نتایج اولیه گوگل خودی نشان دهید و جز برترین ها باشید . برای رسیدن به این جایگاه شما نیاز به علم سئو که یکی از خدمات دیجیتال مارکتینگ است مسلط باشید .

  • برند سازی و مرجع شدن

اگر استارتاپی هستید که قصد عظیم سازی کسب و کار خود را دارید ، نیاز به داشتن برند منحصر به فرد خود را دارید . برند باید دارای لوگو و نام تجاری کسب و کار شما باشد . مرجع شدن یا به اصطلاح : ( سر زبان ها افتادن ) ، موجب رشد به سزای کسب و کار شما می شود .

  • بازاریابی شبکه های اجتماعی

در کنار داشتن وبسایت ، فعالیت در شبکه های اجتماعی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و در رشد کسب و کارشما بسیار موثر است . با لینک سازی و ساخت محتوا های جذاب و منحصر به فرد می توان کاربران را به سمت خود جذب کرد .

  • تولید محتوا

مهم ترین و اصلی ترین قسمت منتهی می شود به تولید محتوا . برای جذب کاربر شما نیاز به محتوایی دارید که نظر کاربران رو جذب کنه و باعث جلب اعتماد فرد و در نهایت تبدیل کاربر به مشتری بشود . در همگی قسمت های مذکور ، تولید محتوا نقش اساسی رو ایفا می کند .

  • برنامه ریزی و استراتژی ها

داشتن یک فرد با تجربه که صادقانه از تجربیات خود برای رساندن کسب و کار شما به درآمد استفاده کند ، نیاز هر کارفرما می باشد . با داشتن یک استراتژی قوی و برنامه ریزی متعدد می توان طی مدتی به درآمد ثابت رسید .

Leave A Reply

Exit mobile version