Digital-Marketing

بهترین استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای نوپا و کوچک

برای جواب این سوال باید چندین کار انجام دهید.  در ابتدا نگاهی به مشتریانتان بیندازید و ببینید که آن‌ها بیشتر وقت خود را در کجا می‌گذرانند؟ بیشتر در شبکه‌های اجتماعی  مثل اینستاگرام یا فیسبوک می‌چرخند یا در گوگل جستجو می‌کنند؟ ممکن است مرکز اصلی حضور مشتریان دیجیتال شما، جای متفاوتی نسبت به آن چیزی باشد که شما هدف قرار داده اید مثلا شما در فیسبوک به دنبال مشتری هستید، در صورتی که مشتریان شما در اینستاگرام هستن. همچنین بودجه و توانایی شما برای هزینه کردن در این زمینه، یکی از فاکتور های مهم در تصمیم‌گیری برای انتخاب استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ است.

انواع بازاریابی

بازاریابی محتوا:

در این نوع بازاریابی اطلاعاتی در مورد محصول یا خدمات شما به مشتریان داده می‌شود.  گاهی اوقات هم لازم است که اطلاعات کلی به کاربران اینترنت بدهیم. مثل وب‌سایت‌های مختلفی که محصول خاصی ندارند و از طریق آگهی و تبلیغات درآمد دارند. خیلی از افراد در این نوع استراتژی در حال فروش محصول و خدمات هستند، اما افرادی که بتوانند اطلاع‌رسانی بهتری انجام دهند، احتمالا فروش بیشتری خواهند داشت.

بازاریابی-محتوا

بازاریابی محتوا در گذشته تراکت ها,بروشورها و .. بوده اما امروزه این سبک از بازاریابی تغییر کرده و جای خود را به انتشار مقالات در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی داده است.

بازاریابی موتور جستجو (SEM):

 کاربران هم از جستجوی آنلاین و هم جستجوی محلی برای پیدا کردن محصولات موردنیازشان استفاده می‌کنند؛ بنابراین شرکت شما باید برای گرفتن نتایج بهتر در سرچ برای کلمات کلیدی موردنظر تلاش زیادی بکند. اگر کاربران، شما را در نتایج اول گوگل پیدا نکنند، به سراغ صفحه دوم گوگل نمی‌روند. پس سعی کنید روی بهبود سئو سایت و کلمات کلیدی بصورت حرفه ایی کار کنید. شرکت‌های حرفه‌ای مختلفی در زمینه بازاریابی اینترنتی محصولات و خدمات وجود دارند که این کار را از طریق بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) ارائه می‌دهند و باعث بهتر شدن رتبه سایت شما در نتایج موتور جستجو می‌شوند.

بازاریابی ایمیلی:

این نوع بازاریابی برای کسب و کارهای آنلاین یا آفلاین  خیلی مهم است. ایمیل مارکتینگ یعنی محصولات و خدمات را به روش‌های مختلف الکترونیکی مثل خبرنامه‌ها، به روزرسانی‌ها، تبلیغات یا ارسال پیامک تبلیغ می‌کند. حالا چطوری این کار و انجام دهیم؟یعنی لیست ایمیل مشتریان فعلی و احتمالی جمع‌آوری می‌شود و تبلیغات و بازاریابی با استفاده از ابزارهای ایمیل مارکتینگ انجام می‌شود. انتخاب ایمیل در این روش بسیار مهم است و باید به افرادی که خودشان به دریافت ایمیل علاقه دارند و شخصا اطلاعات خود را در سایت شما وارد کرده‌اند، ایمیل بفرستید؛ وگرنه نتیجه جالبی نمی‌گیرید. حتما به یاد داشته باشید که ایمیل اسپم ارسال نکنید.

اگر که محتوای ایمیل جذاب و گیرا باشد نتیجه بهتری دریافت میکنید؛ از جملات کوتاه و محرک استفاده شود و طراحی‌های تازه و ساده به کار برده شود. محتوای ایمیل هم می‌تواند شامل معرفی محصولات جدید، به‌روزرسانی‌‌های محصولات بعدی یا کوپن و کد تخفیف باشد.

در این مقاله چند مورد از استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک را معرفی کردیم. این موضوع در موفقیت بازاریابی شما اهمیت زیادی دارد.  ممکن است شما وقت کافی نداشته باشید و بهترین روش این است از مفیدترین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید. برای اینکه با روش‌های دیگر آشنا شوید، حتما مقاله‌های دیجیتال مارکتینگ در  را بخوانید. اگر سوال یا نظری در این مورد دارید، حتما با ما در میان بگذارید.

 

Leave A Reply

Exit mobile version