چگونه مقالات خود را سئو کنیم؟ با آواکس همراه باشید و به روزترین تکنیک های سئو را بیاموزید.
در بخش چگونه مقالات خود را سئو کنیم؟ ما به شما یاد خواهیم داد که مطالب سایت خود را بهینه کرده و در نتایج گوگل در صدر گوگل قرار بگیرد. برای سئو محتوای سایت کافیست نکات زیر را رعایت کنید.
۱– کلمات کلیدی مناسبی را پیدا کنید.
اولین و مهم ترین بخش نوشتن یک مقاله انتخاب کلمه کلیدی درست و مناسب میباشد. بطوری که اگر این کلمه درست انتخاب نشود شما بازخورد مطلوبی از مقاله خود نخواهید گرفت .
ابزار های انتخاب کلمه کلیدی مناسب
- بهترین ابزارها ی مورد استفاده برای پیدا کردن کلمات کلیدی هدف شامل:
۲– یک عنوان تکان دهنده (جذب) بنویسید.
داشتن عنوان جذاب باعث میشود گردش کاربر در سایت شما افزایش پیدا کند و این نکته تاثیر بسیاری خوبی در افزایش مدت زمان ماندن کاربر در سایت دارد. عنوان مطلب شما باید:
جذاب باشد
معرف محتوای شما باشد
شامل کلمهی کلیدی اصلی شما باشد
کوتاه نباشد
خیلی طولانی نباشد
به عنوان مثال از این فرمول ها استفاده کنید.
۷ رازی که هیچکس در مورد ……. به شما نخواهد گفت.
جدیدترین محصول ……. رونمایی شد.
روشی که شما را در خواب هم ……. می کند.
در مغز افرادی که ……. چه می گذرد؟
چرا ……. پولدار نمی شوند؟
۳ راز موفقیت در …….
۱۰ راز تکان دهنده ……. که کسی از آن خبر ندارد
سعی کنید در نوشتن عنوان مقاله خلاقیت به خرج دهید. طوری عنوان را بنویسید که کلمهی کلیدی در اوایل عنوان ظاهر شود. در ادامهی آن از جملاتی استفاده کنید که کاربر را ترغیب به مطالعهی این مطلب کند.
۳– از تگهای عنوان بشدت استفاده کنید
یکی از مهمترین تگهای html در سئو، تگهای عنوان هستند. هر صفحه از سایت شما باید دارای عنوان اصلی باشد. این عنوان در سایت شما باید در تگ h1 قرار بگیرد. این یکی از مهمترین اصول سئو در تولید محتوا محسوب میشود.
تگهای html در سئو
سایر عنوانها و زیر عنوانها به ترتیب اهمیت، در تگهای h2 تا h6 قرار میگیرند. توجه کنید که هرچه عدد h افزایش یابد، از اهمیت آن تگ کم میشود. بنابراین مهم ترین تگ عنوان سایت، همان تگ h1 است که بهتر است در هر صفحه از سایت حداکثر یکبار استفاده شود.
۴– به url توجه کنید
رباتهای گوگل زمان ایندکس مطلب شما به آدرس صفحهی شما اهمیت میدهند. سعی کنید url صفحهی شما شامل کلمهی کلیدی اصلی شما باشد. در نوشتن url به نکات زیر توجه کنید:
کوتاه بودن url
شامل بودن کلمهکلیدی
مرتبط بودن با عنوان
اگر url شما انگلیسی است میتوانید بخش اصلی عنوان را ترجمه کنید و در url قرار دهید.
کوتاه بودن url
۵– محتوا را برای موتورهای جستجو بهینه سازی (SEO) کنید.
معمولاً بیشترین بخش محتوای سایتها را محتوای متنی تشکیل میدهند. اینکه ما متنی را بنویسیم و در صفحهای از سایت قرار دهیم و آن را به حال خود رها کنیم اشتباه بزرگی است.
برای بهینهسازی محتوای متنی باید نکات زیر را رعایت کنید.
استفاده از محتوای مرتبط و با کیفیت
پاراگراف بندی صحیح محتوا
خوانا بودن محتوا
استفاده از جملات با طول مناسب (استفاده از جملات طولانی ممنوع)
استفاده از عنوان و زیر عنوانهای مرتبط
رفع خطای نگارشی و املایی
قرار دادن کلمهی کلیدی در پاراگ اول (در ۱۰۰ کلمهی ابتدایی)
توزیع یکسان کلمات کلیدی در محتوا
ادامه دادن محتوا حداقل تا ۳۰۰ کلمه
دو نکته خیلی مهم که خالی از لطف نیست.
در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی نکنید. سعی کنید علاوه بر خود کلمهی کلیدی از کلمات مرتبط و معنی ساز هم استفاده کنید.
همانقدر که کیفیت محتوا مهم است کمیت آن هم اهمیت دارد. بنابراین توصیه میکنم به هیچ عنوان زیر ۳۰۰ کلمه ننویسید.
اگر می خواهید یک مقالهی عالی داشته باشید تعداد کلملات محتوا را به بالای ۶۰۰ کلمه افزایش دهید.
۶– کلمات کلیدی رو کجاها باید اضافه کرد ؟
بخشهایی از سایت هستند که نقش کلیدیتری در سایت دارند. در این بخشها بهتر است از کلمات کلیدی استفاده شود.
تگهای عنوان
آدرس صفحه (URL)
متن alt برای عکس
تگ توضیحات متا
۷– تصویر و ویدیو یادتون نره
برای انتقال دقیقتر مفاهیم و افزایش جذابیت محتوا بهتر است در هر مقاله از تصاویر مرتبط استفاده شود. برای تصویر از متن جایگزین یا همان alt استفاده کنید. استفاده از ویدیو نیز به افزایش ماندن کاربر در سایت کمک میکند.
۸– لینک سازی کنید.
در مقالهی خود به صفحات مرتبط لینک دهید. بهتر است عبارتی را لینک کنید که حاوی کلمات کلیدی باشد. اگر از مقالهی سایت دیگری استفاده میکنید، در انتهای مقاله به آن سایت هم لینک دهید. فقط توجه داشته باشید در استفاده از لینک، زیاده روی نکنید.
۹– برچسب بزنید اما زیاده روی نکنید
اگر چند مقاله از سایت شما به گونهای باهم در ارتباط هستند که در زیردستهی جدیدی قرار میگیرند، بهتر است نام این زیر دسته به عنوان یک برچسب (tag) برای این مقالات استفاده شود. در استفاده از برچسبها زیادهروی نکنید. ممکن است صفحهای از سایت شما به برچسب احتیاج نداشته باشد. حداکثر تعداد افزودن برچسب برای یک صفحه ۵ مورد پیشنهاد میشود.
۱۰– دسته بندی مطالب رو فراموش نکنید
مطالب سایت را دستهبندی کنید تا تمام مطالب به صورت طبقه بندی شده کنار هم قرار بگیرند. به کمک دستهبندی میتوانید برای هر نوع مطلب در سایت خود یک آرشیو داشته باشید.
۱۱– عنوان سئو را جذاب و کامل کنید.
عنوان سئو یا همان متاتگ عنوان جزو مهمترین بخشهای سئوی محتوا است. این متا تگ در serp دیده میشود بنابراین باید به حد کافی جذاب باشد. بهتر است بخش ابتدایی این عنوان شامل کلمهی کلیدی اصلی ما باشد. سعی کنید طول عنوان سئو کمتر از ۷۰ کارکتر شود تا به طور کامل در نتایج قابل نمایش باشد.
۱۲– توضیحات متا را هدفمند بنویسید.
توضیحات متا همان بخشی است که زیر عنوان در نتایج جستجو نمایش داده میشود. این بخش تاثیر زیادی در دریافت کلیک دارد. توضیحات متا را مختص کاربر بنویسید به طوری که نظر کاربر را به سمت سایت شما جلب نماید. و طوری باشد که کاربر دید حتما روی سایت شما کلیک کند.
جمع بندی: رعایت این اصول سئو در تولید محتوا قطعاً تاثیر زیادی برای کسب جایگاه مناسب در نتایج موتورهای جستجو خواهد داشت. اما نکتهی مهم این است که باید سعی کنید برای کاربران بنویسید. اگر مقالات شما اختصاصی و با کیفیت باشند احتمال بازگشت کاربر به سایت شما افزایش مییابد.