فهرست محتوا

Toggle

اهمیت و مزایای وجود کسب و کارهای کوچک پرسود خانگی

کار کردن در خانه و راه‌اندازی کسب و کار در منزل یا بعبارتی مشاغل خانگی ، یکی از هوشمندانه‌ترین روش‌های درآمدزایی است. در این روش خیلی از هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کنند و در وقت هم صرفه‌جویی می‌شود. علاوه بر این افراد بیکار فرصت‌های شغلی خوبی به دست می‌آورند. در ادامه مزایای کار تولیدی در خانه را به طور کامل بیان کرده‌ایم:

 

کاهش نرخ بیکاری
کسب و کارهای خانگی واقعا نقش مهمی در کاهش نرخ بیکاری داشته‌اند؛ تا جایی که در ۱۵۰ کشور جهان بین ۱۵-۸۰% از نیاز اشتغال را تامین کرده‌اند. همین موضوع باعث بهبود وضعیت اقتصادی خانوارها می‌شود و کیفیت زندگی را بهتر می‌کند.

کاهش هزینه‌ها
یکی دیگر از مزایای شغل‌های خانگی، کاهش بسیاری از هزینه‌ها است. مثلا نیازی به اجاره ساختمان و دفتر نیست، هزینه‌های اضافی برای قبض‌های برق، آب و تلفن پرداخت نمی‌شود و پولی هم بابت بنزین یا سایر هزینه‌های حمل و نقل خرج نمی‌شود. در ضمن همه سود به دست آمده از کار به فرد صاحب کار می‌رسد.

 

صرفه‌جویی در وقت 
داشتن وقت بیشتر، یکی دیگر از مزایای مشاغل خانگی است. مثلا زمان زیادی را در ترافیک و مسیر رسیدن به محل کار صرف نمی‌کنند و بدون دغدغه و اعصاب خوردی کارشان را با آرامش انجام می‌دهند. علاوه بر این خانم‌ها وقت بیشتری برای رسیدن به کارهای منزل دارند و می‌توانند در حین انجام کار به آشپزی و بچه‌داری هم بپردازند. گرچه انجام همه این کارها کنار هم سخت است و نیاز به کمک همسر یا افراد دیگری دارند.

علاوه بر این کار در منزل ساعت‌ کاری انعطاف‌پذیری برای شما به ارمغان می‌آورد. مثلا خانم‌ها می‌توانند در ساعاتی از شب کار کنند و نیمه روز را به آشپزی بپردازند. به هر حال ساعت‌های کاری در کسب و کارهای کوچک خانگی انعطاف‌پذیر است.

 

عدم نیاز به سرمایه بالا
همانطور که در بخش‌های قبلی گفتیم مشاغل خانگی پرسود نیازی به سرمایه‌های آنچنانی ندارند. چون خیلی از هزینه‌ها در این کسب و کارها اصلا وجود ندارد. با این وجود به سرمایه بالایی هم برای شروع کار نیازی نیست. زیرا کارمندی وجود ندارد که بخواهید به او حقوق بدهید یا او را بیمه کنید – حداقل در ماه‌های اول می‌توانید کارمندی نداشته باشید -. علاوه بر این می‌توان کار را با سرمایه کم شروع کرد و کم کم با درآمدزایی بیشتر، سرمایه را بیشتر کرد و کسب و کار را توسعه داد.

 

استقلال کافی برای پیشبرد کارها
یکی دیگر از مزایای این مشاغل این است که مدیریت و ریاست همه امور به دست خودتان است. استقلال کافی دارید و می‌توانید هر طور که صلاح می‌دانید کارها را پیش ببرید و تصمیمات مهم را بگیرید. مخصوصا اگر شریکی نداشته باشید و کاملا مستقل فعالیت کنید.

 

خلاقیت بالا و امکان طرح ایده‌های جدید
معمولا یک کسب و کار کوچک خانگی به خلاقیت نیاز دارد تا تفاوت‌ها و موفقیتهایی ایجاد کند . این مشاغل به ایده و خلاقیت جدید نیاز دارند و در عین حال انسان‌های خلاقی از شما می‌سازند. تولید محصولات جدید، زیبا و مفید همیشه طرفدار دارند و باعث دوام مشاغل خانگی موفق می‌شوند.

 

ریسک پایین کسب و کارهای کوچک پرسود خانگی
 استقلال و اشتغال زنان 
کسب و کارهای خانگی یکی از راهکارهای موثر برای ایجاد اشتغال و استقلال به ویژه برای زنان جامعه هستند. با استفاده از کسب و کارهای خانگی می توان در افزایش تولید در سال جهش تولید، نقش بسزایی را ایفا کرد. با راه اندازی مشاغل خانگی می توان درآمدزایی و سودآوری را در سطح خانواده ها تعمیم داد و از این طریق با بیکاری و فقر مبارزه کرد. در این مقاله سعی شده است نقش کسب و کارهای خانگی در جهش تولید و استقلال زنان مورد بررسی قرار گیرد.
از گذشته مشاغل کوچک خانگی وجود داشت؛ افرادی که به دلایل مختلفی مانند مشکلات فرهنگی، خانوادگی و اقتصادی نمی توانستند کارهای خارج از خانه انجام دهند، اقدام به راه اندازی کارهای خانگی می کردند. به ویژه زنان با ارائه انواع هنرهای دستی اعم از قالی بافی، گلدوزی، خیاطی و غیره سعی می کردند درآمدی برای خانواده خود کسب کنند. اما امروزه راه اندازی کسب و کارهای خانگی دچار تغییر و تحولات شده است.
به طوری که افراد به مشاغل خانگی به عنوان یک شغل پردرآمد نگاه می کنند و سعی می کنند در جامعه خود علاوه بر اینکه نقش فعالی دارد، سطح درآمد خود را نیز افزایش دهند. به طوری که بتوانند از این طریق کیفیت زندگی خود را بالا ببرند و استقلال مالی خود را نیز فراهم کنند.
Leave A Reply

Exit mobile version