اگر صاحب یک کسب و کار اینترنتی باشید، از اهمیت تولید محتوا آگاه هستید. تولید محتوا برترین و در عین حال کم‌هزینه‌ترین روش بازاریابی است.

تولید محتوا چیست؟

فرآیند شناسایی و معرفی موضوع جدید به مخاطب تولید محتوا نام دارد که تصمیم می‌گیرید درباره آن بنویسید. این فرآیند می‌تواند به اشکال مختلف انجام شود. وبلاگ نویسی، انتشار کتاب‌ الکترونیکی، ویدئوها، اینفوگرافیک‌ها و تبلیغات از شیوه‌های رایج تولید محتوا هستند.

تولید محتوای باکیفیت منجر به افزایش تعداد بازدیدکنندگان از وب‌سایت می‌شود. این عمل امکان رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو را فراهم می‌کند.

اما فرآیند ایجاد محتوا آن‌قدر که به نظر می‌رسد ساده نیست. اینکار درنهایت باید منجر به جلب اعتماد مخاطب شود. پس بیایید چگونگی خلق محتوا را یاد بگیریم.

مزایای تولید محتوای خوب

  • ایجاد رقابت
  • بازاریابی مویرگی
  • افزایش نرخ تبدیل
  • افزایش مشارکت کابران
  • افزایش ترافیک هدفمند سایت
  • امکان تعامل با مخاطب
  • معرفی برند شخصی

تولیدکننده محتوا کیست؟

تولید کننده محتوا کیست؟

قبل از اینکه به فرآیند تولید محتوا بپردازیم، بیایید با اصول اولیه شروع کنیم؛ مانند تعریف نویسنده محتوا. نویسنده محتوا به شخصی اطلاق می‌شود که مسئول ایده پردازی، ایجاد و توزیع محتوایی است که یک برند را به مخاطبان هدفش متصل می‌کند.

نویسندگان محتوای دیجیتال در هر پلتفرم اینترنتی محتوا تولید می‌کنند. وجود تولیدکنندگان محتوای اختصاصی برای هر کسب و کاری ضروری است. هدف آن‌ها ایجاد محتوای جذابی است که توجه کاربران را جلب کند تا تعامل مخاطب با کسب و کار موردنظر شکل بگیرد.

تولید کننده محتوا همان کپی رایتر است؟

شاید کار هر دو نویسندگی باشد اما تفاوت عمده‌ای وجود دارد. نویسنده محتوا در قالب‌های مختلف متنی و تصویری کارش را در بستر پلتفرم‌های مختلف اینترنتی به مخاطب عرضه می‌کند. مهارت اصلی تولید کننده محتوا در ارائه مطالب دست اول و جذاب به شیوه‌ای ساده و قابل فهم برای مخاطبان است.

مهارت کپی رایتر در تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل تبدیل است. درواقع کپی رایتر فردی است که با یک متن کوتاه، موجب تحریک احساس و ترغیب مخاطب به استفاده از خدمات می‌شود.

ترکیب این دو مهارت در ایجاد محتوا موجب موفقیت بیشتر در جذب مخاطب می‌شود.

ایده پردازی برای تولید محتوا

ایده‌های محتوا می‌تواند از طریق مختلف مانند شناسایی نیاز مخاطب شکل بگیرد. با توجه به هدف محتوا، تصمیم گیری درباره نوع ایجاد محتوا می‌تواند چالش برانگیز باشد.

در اینجا چند روش وجود دارد که کمک می‌کند تا رویکردهای مؤثری را برای محتوای بالقوه پیدا کنید.

چگونه ایده‌های محتوا تولید کنیم؟
  • فرصت‌ها در کلمات کلیدی به وفور یافت می‌شود: تحقیق در مورد کلمات کلیدی (بخوانید: کلمه کلیدی چیست؟) می تواند به شما کمک کند فرصت های جدیدی را برای محتوا پیدا کنید. انتخاب درست کلمات کلیدی روش فوق العاده‌ای برای کشف نحوه صحبت مخاطبان شما در مورد یک موضوع است.
  • درخواست بازخورد از مخاطب: پرسش از مخاطب راه ساده ای برای ایده گرفتن به نظر برسد. اکثر مواقع سوالات بی پاسخی در مورد کسب و کار شما وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها پاسخ دهید. ایجاد محتوا پیرامون این سوالات تأثیر مستقیم و معناداری بر مخاطبان خواهد گذاشت.
  • خودتان را به جای مخاطبانتان بگذارید: به عنوان یک خالق محتوا، اولین مسئولیت شما این است که مخاطب خود را درک کنید.  بنابراین، هنگامی که دنبال ایده های جدید هستید، به این فکر کنید که مخاطب شما چه چیزی را جذاب و مفید می‌داند. سپس بررسی کنید که چگونه این ایده‌ها می توانند با استراتژی محتوای شما کار کنند.
  • از بررسی رقبایتان غافل نشوید: به عنوان یک تولید کننده محتوا، همیشه باید از موضوعاتی که رقبای کاری شما درباره کسب و کارشان می‌نویسند، آگاه باشید. درک اینکه رقبای شما چگونه با یک موضوع برخورد می‌کنند، کمک بزرگی در متمایز کردن رویکرد محتوانویسی و برندسازی کارتان خواهد کرد.

هنگامی که مرحله ایده پردازی را به پایان رسید، برنامه ریزی برای آنچه که قرار است ایجاد کنید شروع می‌شود.

برنامه ریزی تولید محتوا

چگونه برای یک محتوای خوب برنامه ریزی کنیم؟

اولین قدم در برنامه ریزی محتوا، تصمیم‌گیری راجع به شکل ارائه آن می‌باشد. نحوه ارائه یک محتوا به ایده‌پردازی آن مربوط است. برخی از ایده‌ها اگر به صورت بصری نمایش داده شوند، قوی‌تر خواهند بود؛ مانند اینفوگرافیک. برای برخی دیگر نیز متن می‌تواند بهترین شکل باشد.

دانستن اینکه کدام نوع محتوا از قبل در مورد موضوع شما وجود دارد، به تصمیم‌گیری در انتخاب نوع محتوا کمک می‌کند. به عنوان مثال می‌توانید کلمه کلیدی را جستجو کنید و ببینید چه نوع محتوایی در صفحه اول می‌آید.

علاوه بر این، باید مطمئن شوید که در حال تولید محتوای مناسب با کلمات کلیدی پیرامون موضوع خود هستید. هنگام ایجاد محتوای وب، باید یک کلمه کلیدی هدفمند انتخاب کنید تا بتوانید آن را را به طور مناسب در محتوای خود استفاده کنید.

گام بعدی برنامه ریزی محتوا، تعیین مقیاس پروژه محتوایی است. اگر ایده شما خاص و محدود باشد، ممکن است فقط به یک پست وبلاگ، ویدیو یا مقاله برای پرداختن به موضوع نیاز داشته باشید. اما اگر با موضوع بزرگی مواجه باشید، نیاز دارید چندین محتوا پیرامون آن تولید کنید.

با طرح چند سوال می‌توانید برنامه ریزی برای محتوا را انجام دهید:
  • جامعه هدف این محتوا چه کسانی هستند؟
  • چقدر هزینه مالی و زمانی برای این کار درنظر گرفته‌اید؟
  • از چه منابع کمکی باید استفاده کنید؟
  • آیا تولید این محتوا کمکی به تحقق اهدافتان دارد؟
  • این محتوا چگونه به مخاطبان کمک خواهد کرد؟

هنگامی که برنامه خود را انجام دادید، می توانید شروع به تولید محتوای خود کنید.

ایجاد محتوا

بالاخره زمان ایجاد محتوا رسید. در این قسمت با کمک ایده‌ها و برنامه‌ریزی‌های مراحل قبل می‌توانید محتوای موثر خود را تولید و منتشر کنید.

همیشه به خاطر داشته باشید که تولید محتوا یک فرآیند زنده است. اگر متوجه شدید که در انتخاب استراتژی محتوایی خود تصمیم اشباهی گرفته‌اید، از برداشتن یک قدم به عقب نترسید. درعوض با تحقیق بیشتر، اطلاعات جدیدی در مورد نیاز مخاطبان به دست می آورید.

منبع: https://www.conductor.com/

 

Leave A Reply

Exit mobile version