۱. تقویت زبان انگلیسی با فیلم و سریال

  1. دیدن کلی فیلم به زبان انگلیسی
  2. انتخاب بخش نخست فیلم و نگاه کردن آن با زیرنویس انگلیسی
  3. دیدن بخش نخست فیلم بدون زیرنویس انگلیسی
  4.  تمرین تلفظ آنچه می‌شنوید
  5. تکنیک Shadowing با کمک زیرنویس انگلیسی
  6.  تکنیک Shadowing بدون زیرنویس انگلیسی

 

 

تقویت زبان انگلیسی با فیلم و سریال

 

 

 

۲. تقویت زبان انگلیسی با موسیقی

  1. موسیقی هایی انگلیسی که دوست دارین گوش بدید.
  2. ابتدای راه از سبک های تند مثل راک و پاپ استفاده نکنید چرا که سرعت ادای کلمات خیلی بالاست و در ابتدا ممکنه هیچ چیزی متوجه نشید، اول موسیقی های راحت رو یادبگیرید و بعد به سراغ موسیقی های سریع تر برید.
  3. تعداد لهجه های انگلیسی زیاد هستند و نیازی نیست که در ابتدا از یک لهجه خاص پیروی کنین، تمام مطالب رو یادبگیرین و دیدگاه همه یا هیچ نداشته باشید، در نطر داشته باشید که هیچ چیز عالی نیست.
  4. توصیه میشود اول چندین بار آهنگ هایی رو به انگلیسی بدون نگاه کردن به متن و فقط با گوش دادن به آهنگ یاد بگیرید و بعد هرجا رو که متوجه نشدید به سراغ متن برید.
  5. با خودتون به انگلیسی تکرار کنید. وقتی که آهنگ رو یاد گرفتید آرام آرام با صدای خواننده زمزمه کنید و متن رو برای خودتون بگید، اونقدر این کار رو کنید که بتونید مثل خواننده کلمات رو ادا کنید.
  6. خودتون رو به جای شخصیت داخل موسیقی بذارید و به جای اون فکر کنید و صحبت کنید. تو این حالت از نظر احساسی هم با آهنگی که به  انگلیسی هست ارتباط عمیق تری برقرار می کنید.

 

 

موسیقی

 

 

 

۳. تقویت زبان انگلیسی با پادکست

  1. پادکست انگلیسی متناسب با سطح خود انتخاب کنید
  2. گوش دادن به پادکست انگلیسی را به یک عادت هفتگی تبدیل سازید
  3. پادکست انگلیسی که موردعلاقه شما هست را پیدا کنید

 

 

پادکست

 

 

 

۴. تقویت زبان انگلیسی با کتاب و روزنامه

  1. پارا گراف یا متنی را انتخاب کنید که برای شما جذابیت دارد. لزومی ندارد که همه متون را بخوانید. جاهایی را بخوانید که دوست دارید.
  2. عنوان را بخوانید و به عکس نگاه کنید(در صورت وجود عکس) سعی کنید محتوای آن را درک کنید.
  3. کل متن زیر عنوان را بخوانید. قطعا یک سری کلمات را نمی دانید که اصلا مهم نیست. فقط بخوانید. و سعی کنید تاجایی که امکان دارد متوجه شوید.
  4. ماژیک فسفری خود را بردارید. با استفاده از آن روی کلماتی که معنی آن ها را نمی دانید، خط بکشید تا بعدا بتوانید به راحتی به آن ها دسترسی داشته و معنی آن ها را پیدا کنید.
  5. زیر عبارت و ترکیب کلیه آنها خط بکشید. آنها را روی فلش کارتی یاداشت کنید. مثال جمله ای که در روزنامه خواندید را زیر آن بنویسید و ساختار آن را استخراج کنید.

 

 

روخوانی

 

 

 

با تشکر از سایت آواکس

Homepage

Leave A Reply

Exit mobile version