هر سایتی دو بخش دارد؛زیرساخت سایت را،بک اند می گویند. و بخش ظاهری سایت،فرانت اند نام دارد.در این مقاله فرانت اند را مورد بررسی قرار می دهیم.Front-end بخش قابل مشاهده برای کاربران است و به آن برنامه نویسی سمت کاربر می گویند.هم چنین ظاهر سایت شما به دستان برنامه نویسان این حوزه طراحی می شود.اگر به دنبال یادگیری Front-end هستید،بایدHtml ,Css,Javascript و فریم ورک های مورد نیاز آن را بیاموزید.با وجود نقشه ی راه ،یکی از متخصصان این حوزه شوید.اگر میخواهید که در صفحه اول گوگل مشاهده شوید،ظاهر زیبا و کاربری آسان،از نظر سئو مورد تایید است.

فرانت اند با بک اند چه تفاوت هایی دارد؟

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم؛هر سایت شامل دو قسمت است.بخشی که برای کاربران قابل مشاهده نیست و کدهای اصلی سایت در آن نوشته شده را بک اند یا سمت سرور می گویند.آن قسمتی که کاربران با آن تعامل دارند و قابل مشاهده است،Front-end نام دارد.برای بررسی دقیق تر یان موضوع می توانید مقاله ی مرتبط با این موضوع(تفاوت های فرانت اند و بک اند) را مطالعه فرمایید.

Front-end و رابط کاربری(UI) چه تفاوت هایی با هم دارند؟

بارزترین تفاوت این دو مقوله یعنی تفاوت فرانت اند و UI،کدنویسی است.در واقع فرانت اند نیاز به برنامه نویسی دارد در صورتی که UIبدون استفاده از آن و با اپلیکشن های مرتبط با این موضوع،سر و کار دارد.کسانی که به برنامه نویسی علاقه ندارند،می توانند به عنوان طراح رابط کاربری،فعالیت کنند.

فریم ورک های فرانت اند:

فریم ورک ها،چهارچوب های نرم افزاری هستند.حاوی مجموعه ای بزرگ از کتابخانه ها و قوانین برنامه نویسی می باشند.به وسیله ی آنها ، کد نویسی راحت تر و دلنشین تر می کند.

حقوق برنامه نویسان Front-end بیشتر است یا بک اند؟

درآمد برنامه نویسان به عوامل گوناگونی بستگی دارد.به طور مثال موقعیت جغرافیایی،میزان تخصص و خیلی موارد دیگر.

در مورد میزان این درآمد نیز،این دو حوزه تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند.اما طراح رابط کاربری درآمد بسیار کمتری نسبت به این دو مورد دارد.

 

برای یادگیری از کجا شروع کنیم؟

برای یادگیری هر مهارتی،باید نقشه ی راه آن را بیابیم.سپس طبق یک برنامه ریزی ، آموزش را دنبال کنیم.برای شروع یادگیری این حوزه،ابتدا html , css ,javascript را بیاموزید.سپس به عنوان توسعه دهنده یکی از فریم ورک های آن را بیاموزید.

هیچ وقت برای یادگیری دیر نیست!

 

 

Leave A Reply

Exit mobile version