محبوب ترینِ محصولات گوگل، موتور جستجو است، اما آیا بقیه خدمات این غول تکنولوژی را می شناسید؟ بیشتر مردم از وجود گوگل اطلاع دارند زیرا با جستجو در اینترنت از طریق پلتفرم خود آشنا هستند، اما این شرکت لیست بلندی از خدمات با ویژگی ها و عملکردهای مختلف دارد. انواع مختلف خدمات گوگل را کشف کنید!

ما در زندگی خود در اینترنت، بدون اینکه متوجه باشیم بیشتر وقت خود را صرف استفاده از خدمات شرکت گوگل می کنیم. نه تنها مردم در گوگل به دنبال پاسخ ها هستند، بلکه ما از آن برای بررسی جی‌میل خود، برای دیدن ولاگ یا آموزش مورد علاقه‌مان در یوتیوب استفاده می کنیم.

در عین حال، افرادی هستند که به بازاریابی دیجیتال مشغول هستند و خدمات گوگل بخشی از ابزارهای کاری روزانه‌ آن ها است.

شکی نیست که تقریباً تمام خدمات گوگل مربوط به اینترنت است و اگرچه اخیراً این شرکت شروع به ایجاد تنوع کرده است، هدف شما همیشه توسعه محصولات و خدمات بسیار نوآورانه بوده است.

در زیر لیستی از ۱۰ محصول و خدمات برتر ارائه شده توسط گوگل آورده شده است:

۱) موتور جستجوی گوگل Google Search Engine

موتور جستجوی گوگل محبوب ترین و پرکاربردترین موتور جستجو در جهان است و حدود ۶۰ درصد از سهم بازار موتورهای جستجو را، گوگل تشکیل می دهد. این اولین محصول او بود و از یک پروژه دکترا از دانشگاه استنفورد در اواسط دهه ۹۰ متولد شد.

امروزه به عنوان یک ابزار جستجوی روزانه برای افرادی در سراسر جهان به کار می رود که حتی نمی توانند گشت و گذار اینترنتی روزانه خود را بدون  جست و جو کردن در گوگل تصور کنند. در واقع، در اسپانیا ما به سختی موتورهای جستجوی دیگر (یاهو، بینگ و غیره) را در نظر می گیریم یا از آنها استفاده می کنیم و حتی گوگل صفحه اصلی (home page) ما هنگام اتصال است.

Google Search Engine

۲) گوگل کروم  Google Chrom

گوگل کروم سریع ترین مرورگر وب در بازار است و توسط گوگل توسعه یافته است. طبق برخی از آمارها، این مرورگر پراستفاده ترین مرورگر وب در جهان است، حتی از موزیلا فایرفاکس در سهم بازار،پیشی گرفته است. و اینترنت اکسپلورر، ما حتی در مورد آن صحبت نمی کنیم؟؟؟؟

کروم به لطف رابط کاربری ساده و سرعت بارگذاری صفحات وب، در مدت زمان بسیار کوتاهی به پرنصب ترین مرورگر تبدیل شده است. همچنین دارای برنامه های افزودنی است که می توان آن‌ها را از فروشگاه وب کروم (Chrom Web Store) با ویژگی های اضافی بسیار جالب دانلود کرد. کروم برای ویندوز،OS X، لینوکس، اندروید و iOS در دسترس است.

Google Chrom

۳) جی‌میل Gmail

جی‌میل محبوب‌ترین سرویس ایمیل است که توسط غول فناوری گوگل اداره می شود و توسعه می‌یابد. در UU ایالات متحده، جایی که سهم بازار آن بالاتر است، بیشتر مشاغل متوسط، از Gmail به منظور ایمیل استفاده می کنند. به همین دلیل است که پرکاربردترین سرویس ایمیلِ رایگان در جهان است. در برخی کشورها، کاربران حتی می توانند از طریق حساب جی‌میل خود پول ارسال کنند.

این سرویس با ۱۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی عمومی ارائه می شود که همچنین بخشی از Google Drive و Goole Plus photos باقی خواهد ماند. اخیراً یک عملکرد جدید ارائه شده است که همه منتظرش بودند: گزینه لغو ایمیل در ۳۰ ثانیه اول. منتظرش بودین؟

Gmail

۴) اندروید Android

اگرچه هر بار که یک گوشی آیفون جدید بیرون می آید، مردم دیوانه‌وار اقدام به خرید می‌کنند، اما اکثر تلفن های همراه امروزی اندروید هستند. این یک سیستم عامل تلفن همراه مبتنی بر لینوکس و توسعه یافته توسط گوگل است. اندروید یکی از بزرگترین پروژه های گوگل تا به امروز بوده است، گوگل حتی نسخه ای برای تبلت، تلویزیون، دستگاه های قابل حمل و برخی ماشین ها ایجاد کرده است. در عین حال اندروید تعداد زیادی اپلیکیشن دارد که می توانید از فروشگاه گوگل پلی (Google play store) دانلود کنید.


۵) یوتیوب You Tube

یوتیوب به دومین موتور جستجوی پرکاربرد در جهان و اولین سرویس ویدئوی آنلاین تبدیل شده است. بنابراین در مدت کوتاهی به یکی دیگر از محصولات برتر گوگل تبدیل شد. این پلتفرم ابتدا توسط سه کارمند سابق PayPal ایجاد شد و در سال ۲۰۰۶ توسط این شرکت تصاحب شد، که کششی که قرار بود این پلتفرم داشته باشد را دید ، که امروزه با پدیده یوتیوبر شناخته می‌شود، تبدیل به منبع درآمدی برای بسیاری از ولاگر ها می شود که روزانه شبکه را با محتوا تغذیه می کنند.

You Tube

۶)  Google Adsense

گوگل اَدسنس برنامه ای بر پایه نمایش تبلیغاتی شبکه گوگل است. این برنامه گوگل، تبلیغات را بر اساس تصاویر، متن و ویدئو در وب سایت های مختلف اینترنتی نشان می دهد. ناشران و نویسندگان زمانی درآمد کسب می کنند که شخصی روی یکی از تبلیغات نمایش داده شده در بخش های مختلف وب، کلیک کند. اَدسنس، بزرگترین شبکه تبلیغاتی است که توسط گوگل مدیریت می شود. تبلیغات اَدسنس کاملاً بر اساس محتوای آن وب سایت است و برای انتشار آنها باید قوانین و سیاست هایی را رعایت کنند.

Google AdSense

Google Drive

یک سرویس ذخیره سازی ابری است که توسط گوگل اداره می شود. این یکی دیگر از پر استفاده ترین سرویس های گوگل است، زیرا به شما این امکان را می دهد که ۱۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان به اشتراک گذاشته شده توسط Gmail ،  Google Plus photos و Google drive را داشته باشید. با این حال، شما همچنین می توانید فضای اضافی ۱۰۰ گیگابایتی، ۱ ترابایتی یا ۵ ترابایتی داشته باشید.

Google drive

Google Ads

گوگل اَدز یک سرویس تبلیغات آنلاین برای آن دسته از تبلیغ کنندگانی است که می خواهند حضور آنلاین خود را افزایش دهند. بیشتر درآمد گوگل از تبلیعات است.

Google Ads

Google Maps

گوگل مَپز یکی دیگر از پرکاربردترین محصولات گوگل است که به ما امکان می دهد از طریق گزینه Street View نقشه های هر نقطه از جهان، حتی خیابان های برخی از شهرهای بزرگ را مشاهده کنیم.

Google Maps

Google Docs (۱۰

گوگل داکس یکی از بهترین محصولات گوگل است.  این محصول در  گوگل درایو ادغام شده است، در واقع، مجموعه ای از محصولات آفیس است که به ما کمک می کند اسناد، صفحات گسترده و ارائه ها را از گوگل درایو ایجاد و ویرایش کنیم.

Google Docs

نتیجه گیری درباره محصولات گوگل

شکی نیست که نمی توان در برابر جذابیت های غول تکنولوژی مقاومت کرد. اینها پرکاربردترین ابزارهای گوگل هستند، اما این همه آن نیست، زیرا گوگل همیشه در حال حرکت است، هم در توسعه محصولات و هم در به دست آوردن کانال های تجاری جدید. در واقع، در این بین گوگل روی پروژه های دیگری مانند Google Fiber، پروژه Loon و چندین پروژه دیگر نیز کار می کند. محصولاتی که پتانسیل کافی برای تبدیل شدن به سرویس های قدرتمند در سال های آینده را دارند.

منبع : https://www.digitalmenta.com/en/sem/top-10-products-from-google

همچنین بخوانید:انواع حساب های گوگل

Leave A Reply

Exit mobile version