معرفی بهترین لپ تاپ های دنیا موجود در بازار ایران در سال ۱۴۰۱

بهترین لپ تاپ های دنیا و بازار ایران را می‌توان با انواع برندها، قیمت‌ها و ویژگی‌ها پیدا کرد. برترین لپتاپ های جهان می‌توانند از انواع نوتبوک‌های ویندوز ۱۰، لپ تاپ‌های دانشجویی، کروم بوک‌ها و برترین لپ تاپ های گیمینگ دنیا باشند. در ادامه با معرفی قوی ترین لپ تاپ جهان با ما همراه باشید.

در میان بهترین لپ تاپ های دنیا بدنیست بدانید که موارد بسیاری از اهمیت بالایی برخوردار هستند که در این زمینه سایت آواکس با بررسی های انجام داده توانسته به موارد خوبی در این زمینه دسترسی پیدا کند که اگر بدنبال شناسایی و حتی خرید بهترین های این حوزه هستید باید بدانید که به موارد بسیاری باید اهمیت دهید که در ادامه آنها را بطور کامل در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم پس باما همراه باشید.

بهترین لپ تاپ های دنیا باید قدرت خود را در زمینه های مختلفی نظیر گیمینگ و تدوین که امروزه سخت ترین موضوعات هستند را به اثبات برساند. در این بین ما تمامی نقاط قوت و ضعف هایی که در لپ تاپ های معرفی شده وجود داشته است را برای شما معرفی نموده ایم که در این حالت میتوانید با ویژگی آنها آشنا شوید. بدنیست بدانید که در دنیای امروزی که فناوری به صورت لحظه ای در حال رشد است نباید گول عنوان های مختلف در این زمینه را خورد پس پیشنهاد میشود اگر قصد خرید دارید حتما تحقیقات گسترده ای را در این زمینه انجام دهید.

با آواکس در خصوص معرفی بهترین لپتاپ های جهان همراه باشید که قصد داریم لیست خوب و مهمی را برای شما معرفی نمائیم. بدنیست بدانید که تمامی موارد معرفی شده بطور کامل مورد بررسی قرار گرفته اند تا در این میان با نقاط ضعف و قوت آنها آشنا شوید.

در دنیایی زندگی می‌کنیم که گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و حتی اسمارت واچ‌ها در همه جا دیده می‌شوند. اما در میان تمام این پیشرفت‌ها، لپتاپ جایگاه بخصوص خود را دارد. لپتاپ همراه بسیاری از کارها مانند ادیت تصویر، جواب دادن ایمیل‌ها، نوشتن و تحقیق کردن یا در ارتباط بودن با همکاران و دوستان، گیمینگ و برنامه‌نویسی و غیره است. لپ تاپ های برتر دنیا با سرعت و کیفیت بهتر تجربه انجام کارها را جذاب‌تر می‌کنند. بنابراین، در این مقاله از آواکس، برترین لپتاپ های جهان ارائه می‌شود.

بهترین لپ تاپ های دنیا

در میان تمامی موارد معرفی شده بدنیست بدانید که محصولات مایکروسافت به جایگاه خوبی دست پیدا کرده اند که اگر بدنبال بهترین لپ تاپ های دنیا هستید پیشنهاد میشود باما برای دقایقی همراه باشید که به گزینه های خوبی در این زمینه اشاره شده است. لازم به ذکر است بدانید علاوه بر اینکه میتوانید با ویژگی بهترین لپتاپ ها آشنا شوید میتوانید به اطلاعات سخت افزاری آنها نیز دسترسی داشته باشید که در این خصوص لپتاپ هایی که در حوزه های مختلف کارایی بهتری دارند نیز معرفی شده اند.

علاوه بر معرفی بهترین لپ تاپ های موجود خوب است بدانید که چنین لپ تاپ هایی معمولاً نه تنها از مشخصات بالا برخوردار هستند، بلکه قیمت بالایی هم دارند. در این قسمت، نه تنها بهترین لپ تاپ های جهان ، بلکه بهترین برترین لپ تاپ های بازار ایران معرفی می‌شوند.

۱. لپ تاپ Lenovo ThinkPad X1 Yoga Gen 6 

  • پردازنده: نسل جدیدی از سی پی یو های Intel Core i7-1165G7
  • کارت گرافیک: اینتل آیریس Intel Iris Xe
  • رم: ۱۶ گیگابایت
  • حافظه: ۵۱۲ گیگابایت اس اس دی
  • صفحه نمایش: ۱۴ اینچی با رزولوشن ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰
  • قیمت تقریبی: از ۱.۹۶۰ دلار

نقاط قوت: صفحه نمایش قدرتمند و زیبا ، عملکرد عالی ، قلم قدرتمند ، عمر باتری مناسب و طولانی

نقاط ضعف: گران قیمت ، طراحی نسبتا ساده

این محصول لپ تاپ در میان محصولات معرفی شده از قیمت بالایی برخوردار است اما ویژگی های خوبی را در اختیار دارد که از این محصول می توان به عنوان یک لپ تاپ تاشو نام برد. ویژگی های بالای محصول در ساخت سبب خواهد شد تا به آسانی بتوانید از آن را در مکان های مختلفی که مدنظر دارید استفاده کنید. اگر بدنبال محصولات دیگری در این زمینه هستید پیشنهاد می شود در ادامه با ما همراه باشید که به لپ تاپ های خوب دیگری نیز اشاره شده است.

۲. لپ تاپ Razer Blade 14 

  • پردازنده: AMD نسل جدید AMD Ryzen 9 5900HX (8 cores, 16MB cache, up to 4.6GHz Turbo)
  • کارت گرافیک: جی فورس Nvidia GeForce RTX 3080
  • رم: ۱۶ گیگابایت مدل DDR4
  • حافظه: ۱۰۰۰ گیگابایت اس اس دی
  • صفحه نمایش: ۱۴ اینچی با کیفیت ۱۴۴۰p
  • قیمت تقریبی: از ۱.۸۸۹ دلار

نقاط قوت: شاسی زیبا و قدرتمند ، مقاوم به نسبت محصولات دیگر

نقاط ضعف: گران قیمت

با محصولات Razer میتوانید به ویژگی های بسیاری دسترسی داشته باشید که لپ تاپ Razer Blade اساساً عضو لپ‌ تاپ‌ های بازی قابل حمل بشمار می آید که میتوان آنرا مانند لپ‌ تاپ‌ های بازی دیگر نظیر Asus TUF Dash F15 دانست. با استفاده از ویژگی های بالای این محصول میتوانید بسیاری از بازی های گرافیکی که مدنظر دارید را بدون مشکل در این محصول اجرا کنید. استفاده از سی پی یو قدرتمند به شما این اجازه را میدهد تا بتوانید کارهایی نظیر تدوین را نیز در این لپ تاپ انجام دهید.

۳. مایکروسافت Surface Laptop Studio 

  • پردازنده: نسل یازدهم اینتل Core i5/i7
  • کارت گرافیک: اینتل آیریس Xe یا RTX 3050 Ti
  • رم: ۱۶/۳۲ گیگابایت
  • حافظه: ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت
  • صفحه نمایش: ۱۴.۴ اینچی با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۶۰۰
  • قیمت تقریبی: از ۵۲ میلیون تومان

نقاط قوت: لولاهای جدید و متفاوت، نمایشگر زیبا ۱۴.۴ اینچی با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز، شارژدهی طولانی

نقاط ضعف: ضخامت زیاد، درگاه‌های محدود، عملکرد نه‌چندان خوب در مقایسه با رقبا

لپ تاپ Microsoft Surface Laptop Studio یکی از برترین و قوی ترین لپ تاپ های جهان و یک انتخاب عالی برای حرفه ای‌ های خلاق است. می‌توان آن را به یک تخته طراحی دیجیتال تبدیل کرد، و این کار را بدون به خطر انداختن حالت استاندارد لپ تاپ انجام می‌دهد. این انعطاف پذیری در کنار عملکرد عالی و عمر باتری طولانی، Surface Laptop Studio را به گزینه ای قانع کننده برای حرفه ای‌ها تبدیل می‌کند. یک ترکیب فوق‌العاده صفحه‌کلید و تاچ پد، بلندگوهای قدرتمند، و یک وب‌ کم ۱۰۸۰p را اضافه کنید، و Surface Laptop Studio جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین لپ‌تاپ‌ها برای افرادی که به دنبال یک لپ‌تاپ همه کاره می‌گردند، پیدا می‌کند.

در میان بهترین لپ تاپ دنیا محصول مایکروسافت که Surface Laptop Studio نام داشته است توانسته جایگاه خوبی را کسب کند. از اصلی ترین ویژگی های این سرفیس میتوان به سخت افزار قوی اشاره داشت که در کنار ویژگی های مربوط به صفحه نمایش میتوان گفت که گزینه خوبی برای کاربرانی بوده که بدنبال یک محصول کارآمد در تمامی مکان ها هستند که امکان پخش فایل های فول اچ دی را در آن خواهید داشت.

لپ تاپ Surface Laptop Studio با پردازنده Core i7-11370H و گرافیک RTX 3050 Ti می‌تواند سخت‌ترین وظایف را انجام دهد و حتی برخی از بازی‌های اخیر AAA را اجرا کند. علیرغم داشتن قدرت بسیار زیاد در زیر کاپوت، استودیو لپ تاپ یک روز کامل را با یک بار شارژ دوام می‌آورد و صفحه نمایش ۱۴.۴ اینچی آن عالی است و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز آن را نسبت به رقبا برتری می‌دهد.

۴. ایسوس ZenBook Duo 14 ؛ برترین لپ تاپ های جهان | بهترین لپ تاپ ایسوس

  • پردازنده: نسل یازدم اینتل Core i5/i7
  • کارت گرافیک: اینتل آیریس Xe
  • رم: ۸/۱۶/۳۲ گیگابایت
  • حافظه: ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت
  • صفحه نمایش: ۱۴ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰
  • نمایشگر دوم: اسکرین‌پد پلاس ۱۲.۶۵ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۵۱۵
  • قیمت تقریبی: از ۴۵ میلیون تومان

نقاط قوت: نمایشگر دوم، عملکرد سریع، شارژدهی بسیار خوب، کیفیت بالای نمایشگر اصلی

نقاط ضعف: کار با کیبورد کمی مشکل است، نمایشگر دوم روشنایی کافی ندارد.

ایسوس زن‌بوک دوئو ۱۴ اینچی، بهترین و قوی ترین مدل لپ تاپ در جهان برای کسانی است که به یک نمایشگر دوم احتیاج دارند. این لپ‌تاپ درست بالای کیبورد دارای یک نمایشگر ۱۲ اینچی لمسی است که می‌تواند کمک زیادی به‌شما کند. گذشته از این، عملکرد لپ‌تاپ بسیار سریع و قابل مقایسه با دل XPS 13 است.

برند ایسوس بدلیل استفاده از فناوری های نوین روز دنیا در ساخت قطعات و سخت افزار قوی توانسته به بهترین مدل لپ تاپ از دید کاربران دست پیدا کند که این محصول با دارا بودن دو صفحه نمایش میتواند نیاز بسیاری از کاربران که در حوزه های تدوین و رندر فعال هستند کارآمد باشد. از دیگر نقاط قوت این محصول میتوان به حافظه داخلی آن که از نوع اس اس دی بوده اشاره داشت که در این حالت میتوانید با سرعت بسیار خوبی در محصول همراه باشید و اقداماتی که مدنظر دارید را در کمترین زمان ممکن به سرانجام برسانید.

مهمتر از همه اینکه شارژ دهی بسیار عالی است. به‌ خصوص با در نظر گرفتن اینکه این لپ‌ تاپ دو نمایشگر دارد. با این همه بزرگ‌ ترین نقطه ضعف این مدل کار کردن با کیبورد است. کیبورد از لحاظ ارگونو میکی شرایط خوبی ندارد ولی با یک کیبورد اضافی یا اضافه کردن یک محل برای قرار دادن مچ دستان، این مشکل هم حل می‌شود.

۵. ایسر Swift 3 | بهترین لپ تاپ

  • پردازنده: AMD Ryzen 7 4700U
  • کارت گرافیک: Radeon Graphics
  • رم: ۸ گیگابایت
  • حافظه: ۵۱۲ گیگابایت
  • صفحه نمایش: ۱۴ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰
  • قیمت تقریبی: از ۲۳ میلیون تومان

نقاط قوت: شارژدهی بسیار عالی، عملکرد بسیار خوب، قیمت مناسب

نقاط ضعف: نمایشگر روشنایی کافی ندارد، بلندگوها تعریفی ندارند.

قیمت بهترین لپ تاپ های دنیا شاید خیلی زیاد باشد اما این به این معنا نیست که گزینه‌های خوبی در بازه‌ های قیمتی پایین‌ تر وجود ندارند. ایسر سوئیفت ۳ به عنوان یکی از برترین لپ تاپ ها در بازار دارای کیبورد و ترک پد خیلی خوب و عملکرد عالی است. به علاوه با توجه به مشخصاتش قیمت نسبتاً معقولی هم دارد. برخلاف ظاهر ساده این لپتاپ، از لحاظ داخلی مشخصات قوی دارد و می‌توان آن را لپ تاپ کاری یا دانشجویی دانست.

معمولا محصولات سوئیفت در میان کاربران ایرانی رواج بالایی ندارند اما باید بدانید که در لیست بهترین لپ تاپ های بازار به جایگاه خوبی دست پیدا کرده اند که اگر بخواهیم این محصول را مناسب یکسری از قشر خاص بدانیم باید گفت که این محصول برای دانشجویان گزینه خوبی بوده است که از لحاظ قیمت در جایگاه مناسبی قرار دارد که اگر قصد خرید آنرا دارید پیشنهاد میشود نقاط ضعف و قوتی که در توضیحات فوق ذکر شده است را بررسی کنید.

نسخه Ryzen 7 4700U این لپ‌تاپ هم عملکرد بسیار خوبی دارد و هم شارژدهی زیادی. همچنین تعداد درگاه‌ها نیز بسیار زیاد است و شما به USB-C، درگاه HDMI و همچنین USB-A دسترسی دارید. افزون بر این یک حسگر اثرانگشت نیز در این لپ‌تاپ قابل استفاده است. این مدل از بهترین لپ تاپ های دنیا با قیمت مناسب است که می‌تواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای شما باشد.

 

۶. اپل مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ (۱۴ اینچ) ؛ از برترین لپ تاپ های جهان | بهترین لپ تاپ اپل

  • پردازنده: اپل M1 پرو یا M1 مکس
  • کارت گرافیک: پردازنده ۱۶ تا ۳۲ هسته‌ای مجمع
  • رم: ۱۶/۳۲/۶۴ گیگابایت
  • حافظه: ۵۱۲ گیگابایت تا ۸ ترابایت
  • صفحه نمایش: ۱۴.۲ اینچی با رزولوشن ۳۰۲۴ در ۱۹۶۴
  • قیمت تقریبی: از ۵۳ میلیون تومان

نقاط قوت: سرعت و عملکرد فوق‌العاده، نمایشگر مینی LED، شارژدهی حیرت انگیز

نقاط ضعف: درگاه USB-A ندارد.

بهترین لپ تاپ دنیا شاید از دید خیلی‌ها، مک‌بوک پرو مدل ۲۰۲۱ باشد. اگر نمایشگر مینی LED این محصول را از نزدیک ببینید، چندین ثانیه محو کیفیت و زیبایی حیرت‌انگیز آن خواهید شد. این پنل با کنتراست بهبود یافته و روشنایی بیشتر نسبت به مدل قبل روانه بازار شده است و در کنار آن پردازنده‌های جدید M1 پرو یا M1 مکس نیز آن را همراهی می‌کنند. پردازنده‌هایی که به طرز عجیب و غریب سریع هستند و در عین حال مصرف باتری کمی هم دارند.

اگر بخواهیم به بهترین مارک لپ تاپ در ایران اشاره داشته باشیم بدنیست بدانید که مک بوک ها بدلیل سطح کیفی بالا در ساخت از محبوبیت خوبی برخوردار هستند که در این میان مدل مک بوک پرو ۲۰۲۱ گزینه خوبی خواهد بود که از لحاظ سرعت و ویژگی های صفحه نمایش در رتبه خوبی قرار دارد. دقت داشته باشید که این محصول از درگاه USB مدل A برخوردار نبوده که در این زمینه نیاز به یک رابط خواهید داشت. سخت افزار قوی و وجود ویژگی های نرم افزاری از دیگر ویژگی های محصول بشمار میرود.

اپل در این مدل یک درگاه HDMI و یک درگاه کارت حافظه را اضافه کرده است و پشتیبانی از شارژ با مگ‌سیف نیز دوباره به مک‌بوک پرو برگشته است. اما در این مدل دیگر خبری از تاچ‌بار نیست و حالا کلیدهای F1 تا F12 جایگزین آن شدند. اپل همچنین وب‌کم را هم از ۷۲۰p به ۱۰۸۰p ارتقا داده است. همه این موارد سبب شدند، مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی مدل ۲۰۲۱، یکی از برترین لپتاپ های جهان باشد..

۷. دل XPS 13 ؛ قوی ترین لپ تاپ های جهان | بهترین لپ تاپ دل

  • پردازنده: نسل ۱۱ اینتل Core i7/i5/i3
  • کارت گرافیک: اینتل آیریس Xe یا UHD Graphics
  • رم: ۸/۱۶ گیگابایت
  • حافظه: ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت
  • صفحه نمایش: ۱۳.۴ اینچی با رزولوشن ۳.۵K یا UHD
  • قیمت تقریبی: از ۳۸ میلیون تومان

نقاط قوت: نمایشگر بسیار عالی، کیبورد ارگونومیک، عملکرد بسیار خوب، طراحی نازک و جذاب

نقاط ضعف: شارژدهی می‌توانست بهتر باشد، تعداد محدود درگاه‌ها، وب‌کم ۷۲۰p

گزینه بعدی در فهرست قوی ترین و برترین لپتاپ های جهان، دل XPS مدل ۱۳ اینچی است که به لطف عملکرد بسیار عالی، نمایشگر زیبا و طراحی مدرن خود توانسته نظر بسیاری از کاربران را به‌خود جلب کند. البته شارژدهی این مدل به‌نسبت سایر رقبا و قوی ترین لپ تاپ های جهان، خیلی جالب نیست ولی با این حال آنقدری هست که یک روز کامل شما را همراهی کند. از این گذشته، مدل‌های سال ۲۰۲۱ لپ‌تاپ‌های XPS 13 اینچی دل با نمایشگرهای اولد لمسی ۳.۵K عرضه شدند. البته این مدل‌ها با قیمت بالاتری نسبت به مدلی که نمایشگر معمولی ۴K دارد، به‌فروش می‌رسند ولی کیفیت تصویرشان در عوض به اندازه قابل توجهی بهتر است.

در لیست بهترین لپ تاپ جهان محصول دل که با نام XPS 13 عرضه شده است گزینه دیگری برای خرید مقرون به صرفه خواهد بود. بخش سخت افزاری این لپ تاپ از ویژگی های خوبی برخوردار است که در این زمینه میتوان به سی پی یو نسل یازدهم اینتل اشاره داشت که این مورد بطور کامل با پردازنده گرافیکی که از مدل اینتل بوده است در ارتباط خواهد بود. صفحه نمایش مناسب باکیفیت بالا و وضوح عالی از دیگر نکاتی است که میتوان به آن اشاره داشت.

۸. مایکروسافت Surface Laptop 4 | بهترین لپ تاپ مایکروسافت

  • پردازنده: نسل ۱۱ اینتل Core i5/i7 یا AMD Ryzen 5 4680U/Ryzen 7 4980U
  • کارت گرافیک: اینتل آیریس Xe یا AMD Radeon
  • رم: ۸/۱۶/۳۲ گیگابایت
  • حافظه: ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت
  • صفحه نمایش: ۱۳.۵ (۲۲۵۶ در ۱۵۰۴) یا ۱۵ اینچ (۲۴۹۶ در ۱۶۶۴) لمسی
  • قیمت تقریبی: از ۳۸ میلیون تومان

نقاط قوت: نمایشگر بسیار عالی، عملکرد تحسین‌برانگیز، شارژدهی بسیار خوب

نقاط ضعف: سر و صدای فن‌ها، درگاه‌های محدود، قیمت بالا نسبت به مشخصات

لپتاپ مایکروسافت Surface 4 از دید خیلی‌ها بهترین مارک لپ تاپ در ایران است. این مدل، صفحه کلید زیبا و نمایشگر زیبایی دارد. اما از پورت یا درگاه های کافی برخوردار نیست. درحالی‌که مک بوک ایر اپل که پیشتر در این لیست بهترین لپ تاپ های دنیا به آن پرداختیم، همه را شگفت‌زده کرده است، مایکروسافت هم به عنوان رقیب کم نیاورده و در عرصه رقابت خوب ظاهر شده است.

همانطور که در ابتدای این مقاله ذکر شده است محصولات مایکروسافت در حال رسیدن به رقبای بزرگی در این زمینه هستند که محصول جدید این شرکت که سرفیس ۴ نام دارد توانسته جایگاه خوبی را در لیست لپ تاپ خوب بدست آورد. استفاده از پردازنده اینتل و AMD به درخواست کاربر سبب خواهد شد تا شما در هنگام خرید محصول امکان تعیین نمودن سخت افزار آنرا داشته باشید که در مدل های مختلفی میتوانید به این لپ تاپ خوب دسترسی داشته باشید.

فن‌ها ممکن است کمی سر و صدای زیادی داشته باشند ولی عملکرد لپ‌تاپ در هردو نسخه اینتل و AMD بسیار عالی است و شارژدهی نیز در هردو نسخه در سطح قابل قبولی قرار دارد. با این همه قیمت این مدل در مقایسه با سایر گزینه‌هایی که جزو بهترین لپ تاپ های بازار ۱۴۰۱ هستند، کمی گران است. به‌خصوص پیکربندی‌های بالاتر آن. مثلا گران‌ترین نسخه این لپ‌تاپ با ۳۲ گیگابایت رم و ۲ ترابایت حافظه به ۱۱۱ میلیون تومان می‌رسد که خریدش هیچ توجیهی ندارد، چرا که با این هزینه می‌توان لپ‌تاپ‌های به‌مراتب بهتری خریداری کرد. باما در ادامه مقاله بهترین لپتاپ همراه باشید.

۹. لنوو Yoga Slim 7 | بهترین لپ تاپ لنوو

  • پردازنده: نسل یازدهم اینتل Core i7
  • پردازنده گرافیکی: اینتل آیریس Xe
  • رم: ۸ گیگابایت
  • حافظه: ۵۱۲ گیگابایت
  • صفحه نمایش: ۱۴ اینچ، FHD یا UHD
  • قیمت تقریبی: از ۳۰ میلیون تومان

نقاط قوت: پردازنده قدرتمند، طراحی، درگاه‌های زیاد

نقاط ضعف: فاقد حسگر اثرانگشت است

یکی دیگر از برترین لپتاپ های موجود در بازار ایران، لنوو یوگا اسلیم ۷ است. در این مدل، خبری از درگاه اترنت یا حسگر اثرانگشت نیست ولی این دو مورد تنها ایراداتی هستند که می‌توانیم به آن بگیریم. لنوو در این لپ‌تاپ توانسته تمام ویژگی‌هایی که اکثر کاربران به‌دنبال آن‌ها هستند را ارائه کند. مانند وزن کم و قابلیت حمل و نقل آسان. البته در این مدل برخلاف سایر مدل‌های یوگا، خبری از لولاهای ۳۶۰ درجه نیست. پیشنهاد میشود سایر بهترین لپتاپ هارا از دست ندهید.

لنوو با عرضه یوگا اسلیم ۷ توانست زیبایی جدیدی را در این زمینه وارد دنیای امروزی کند که اگر به تصاویر این محصول نگاهی داشته باشید متوجه کیفیت بالای آن خواهید شد که البته از یکسری نقاط ضعف نیز برخوردار بوده که در ادامه به آن اشاره خواهیم داشت. اگر قصد دارید به یکی از قوی ترین لپ تاپ جهان دسترسی داشته باشید پیشنهاد میشود نقاط قوت این محصول را بررسی کنید که در این زمینه جزو لپتاپ های مقرون به صرفه بشمار می آید.

لنوو این مدل را در دو نسخه اینتل و AMD عرضه می‌کند. هردو نسخه نمایشگرهای بسیار خوب، شارژدهی قابل قبول، بلندگوهای دالبی اتموس، وای‌فای ۶ و دیگر امکانات را دارند. البته نسخه AMD به‌سختی پیدا می‌شود.

 

۱۰. اچ پی Envy 13 (2021)

  • پردازنده: نسل یازدهم اینتل Core i7/Core i5
  • پردازنده گرافیکی: اینتل آیریس Xe
  • رم: ۸ تا ۱۶ گیگابایت
  • حافظه: ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت
  • صفحه نمایش: ۱۳.۳ اینچ، ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ IPS
  • قیمت تقریبی: از ۲۹ میلیون تومان

نقاط قوت: نمایشگر فوق‌العاده، سرعت بالا، شارژ دهی بسیار خوب، طراحی شیک، کیبورد بدون سر و صدا

نقاط ضعف: فاقد درگاه HDMI یا تاندربولت است، مدل Core i7 قیمت بالایی دارد، ترک‌ پد عملکرد جالبی ندارد.

گزینه بعدی در این بخش از معرفی بهترین لپ تاپ ها، اچ پی Envy مدل ۲۰۲۱ است. این نسخه گذشته از اینکه نمایشگر بسیار زیبایی دارد، با پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i5 خود نیز می‌تواند برای انجام کارهای روزمره بهترین عملکرد را داشته باشد. همچنین از کیبورد با کیفیت و شارژ دهی عالی هم نباید بگذریم.

در لیست بهترین لب تاب جهان Envy 13 (2021) اولین محصول شرکت اچ پی بوده است که جدا از جایگاه خوب خود توانسته قیمت مناسبی را برای خرید عرضه کند. استفاده از سی پی یو نسل یازده شرکت اینتل در کنار رم مناسب DDR4 میتواند گزینه خوبی برای خرید باشد. در این میان بدنیست بدانید که این محصول ازیکسری نقاط ضعف جدی برخوردار بوده است که اگر قصد خرید Envy 13 (2021) را دارید پیشنهاد میشود حتما نقاط قوت و ضعف را بررسی کنید.

البته نبود درگاه HDMI یا تاندربولت ممکن است به مذاق همه خوش نیاید و همچنین ترک‌پد نیز جزو بهترین‌ها نیست. باما در ادامه مقاله بهترین لپتاپ همراه باشید.

 

۱۱. هواوی میت‌بوک MateBook D 14 (2021)

  • پردازنده: Core i5-1135G7 / AMD Ryzen 5 3500U, AMD Ryzen 7 3700U اینتل
  • پردازنده گرافیکی: اینتل آیریس / Radeon Vega 8 Graphics, Radeon RX Vega 10 Graphics
  • رم: ۸ تا ۱۶ گیگابایت
  • حافظه: ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت
  • صفحه نمایش: ۱۴ اینچ، ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ IPS
  • قیمت تقریبی: از ۲۳ میلیون تومان

نقاط قوت: ارزش خرید بالا، قطعات قدرتمند، پشتیبانی از شارژ سریع

نقاط ضعف: محل عجیب قرارگیری وب‌ کم، فقط یک درگاه USB-C دارد، روشنایی محدود نمایشگر

این لپ‌تاپ با وجود اینکه جزو گزینه‌های میان‌رده است و قطعا بهترین مدل لپ تاپ در جهان نیست، اما هواوی توانسته تا جای ممکن آن را به مدل‌های گران‌قیمت و رده‌بالا نزدیک کند. هواوی این لپ‌تاپ را در ۲ نسخه اینتل و AMD به‌فروش می‌رساند. نسخه AMD به‌خصوص گزینه بسیار جذاب‌تری است و با وجود گرافیک مجمع رادئون وگا ۸، می‌تواند بازی‌هایی مثل فورتنایت و راکت لیگ را بدون مشکل اجرا کند.

همچنین شارژدهی نیز بسیار عالی است و با یک بار شارژ تا ۱۰ ساعت دوام می‌آورد. درکنار آن لپ‌تاپ از شارژ سریع ۶۵ وات پشتیبانی می‌کند و می‌تواند ظرف مدت نیم‌ساعت باتری را از ۰ به ۴۳ درصد برساند. از طرف دیگر وزن کمی هم دارد و اندازه آن هم آنقدری نیست که برای حمل و نقل کردن آن به مشکل برخورید. با توجه به قیمت، در میان بهترین برند های لپ تاپ دنیا و گزینه‌های میان‌رده، لپ‌تاپ هواوی MateBook D 14 یکی از گزینه‌هایی است که حتما باید مدنظر داشته باشید.

میت بوک شرکت هوآوی را میتوان اولین محصول از این شرکت در لیست بهترین لپ تاپ با قیمت مناسب دانست که اگر بخواهیم ارزان قیمت ترین لپ تاپ این لیست را برای شما معرفی کنیم باید بدانید که این محصول در جایگاه اول قرار دارد که به نسبت سخت افزار و ویژگی های خوبی که در اختیار دارد گزینه خوبی برای خرید خواهد بود. پیشنهاد میشود در ادامه این مقاله باما همراه باشید.

 

۱۲. اپل مک‌بوک ایر ۲۰۲۰؛ از قوی ترین لپ تاپ های جهان

  • پردازنده: اپل M1
  • پردازنده گرافیکی: جی پی یو یکپارچه ۷ هسته‌ای
  • رم: ۸ تا ۱۶ گیگابایت
  • حافظه: ۲۵۶ گیگابایت تا ۲ ترابایت
  • صفحه نمایش: ۱۳.۳ اینچ، ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ رتینا (backlit, LED, IPS)
  • قیمت تقریبی: از ۲۸ میلیون تومان

نقاط قوت: سخت‌افزار قدرتمند، شارژدهی طولانی، پشتیبانی از برنامه‌های iOS

نقاط ضعف: تعداد کم درگاه‌ها

مک بوک ایر (MacBook Air 2020) با پردازنده M1 برترین لپتاپ بازار در سال ۲۰۲۱ است. این بهترین لپ تاپ در جهان دارای پورت Thunderbolt 3 و جک هدفون ۳.۵ میلی متری، تاچ آیدی، وبکم ۷۲۰p، سنسور اثر انگشت و صفحه کلید scissor-switch است. به علاوه، مک بوک ایر ۲۰۲۰ با پردازنده M1 از عهده ادیت‌های سنگین ویدیو و تصویر برمی‌آید.

همچنین براساس تست وبسایت Verge در این لپتاپ می‌توان Shadow of the Tomb Raider را بدون مشکل گرافیکی بازی کرد. به علاوه، قدرت پردازنده هم زیاد از شارژ باتری کم نمی‌کند. به طوری که باتری این لپ تاپ به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های دنیا ۸ تا ۱۰ ساعت دوام می‌آورد. مزیت دیگر پردازنده M1 این است که باعث می‌شود مک بوک ایر بتواند اپلیکیشن‌های آیفون و آیپد را در سیستم عامل مک اجرا کند. مک بوک ها در سال ۱۴۰۰ بهترین لپ تاپ های بازار ایران هستند.

 

۱. بهترین لپ تاپ های دنیا موجود در بازار ایران کدام هستند؟

لپتاپ مک بوک ایر (MacBook Air) و مایکروسافت Surface Laptop 4 دو تا از بهترین لپ تاپ های دنیا موجود در بازار ایران هستند.

۲. قیمت بهترین لپ تاپ در ایران در چه حدودی است؟

قوی ترین لپ تاپ جهان موجود در بازار ایران معمولاً بالای ۲۰ میلیون تومان هستند. به عنوان مثال، لپ تاپ Microsoft Surface Laptop 4 حدود ۴۰ میلیون تومان قیمت دارد.

جمع بندی

در مقاله بهترین لپ تاپ دنیا | لیست بهترین لپتاپ های جهان موجود در بازار ایران محصولات مختلفی معرفی شد که در این زمینه میتوانید به گزینه های خوبی برای خرید نیز دسترسی داشته باشید. پیشنهاد میشود نظر خودرا در مورد این محصول باما در میان بگذارید که نظرات شما در تولید و بررسی مطالب این چنینی تاثیرگذار خواهد بود.

در این مقاله، تعدادی از بهترین لپ تاپ های دنیا در سال ۱۴۰۱ با قیمت تقریبی آن‌ها در بازار ایران ارائه شدند. همچنین مشخصات هر یک از این لپ تاپ‌ها و عملکرد آن‌ ها هم بررسی شدند. با این حال، اگر لپ تاپ دیگری را می‌شناسید که می‌توان به این فهرست بهترین لپ تاپ های بازار ۱۴۰۱ اضافه کرد، می‌توانید در پایین صفحه در قسمت دیدگاه‌های آواکس معرفی کنید.

Leave A Reply

Exit mobile version