برخلاف تصورات برای یادگیری برنامه نویسی و برنامه نویس شدن به سیستم گران قیمت با چند مانیتور بزرگ احتیاج نیست. در واقع اکثر پش نیازهای برنامه نویسی، در درون شماست. در این مقاله با ما همراه باشید تا متوجه شوید برای شروع برنامه نویسی دقیقا به چه چیزهایی احتیاج دارید و چه چیزهایی را باید بلد باشید.

پیشنهاد می شود قبل از اینکه به پیش نیازهای برنامه نویسی بپردازیم در رابطه با اینکه چرا می خواهید برنامه نویسی یاد بگیرید بیشتر تفکر و تحقیق کنید

پیش نیازهای برنامه نویسی

شما قبل از شروع به یادگیری برنامه نویسی باید یک سری توانایی‌ها را در خود پرورش بدهید و با پیش نیازهای آموزش برنامه نویسی آشنا شوید. یادگیری این توانایی‌ها قبل از شروع کار به شما کمک می‌کند تا به زبان برنامه نویسی مورد نظر خود زودتر مسلط شوید و راحت‌تر به جواب سوالاتتان برسید. در ادامه این پیش‌نیاز‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

هدف گذاری و انگیزه یادگیری برنامه نویسی

اولین و مهم‌ترین پیش نیاز برای شروع برنامه نویسی، داشتن هدف است! قبل از شروع برنامه نویسی باید بتوانید به این سوال جواب دهید: “چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟” اگر بتوانید به این سوال به صورت روشن جواب دهید، یعنی می‌توانید به سراغ گام‌های بعدی بروید.

آشنایی با الگوریتم

یکی از اصلی‌ترین پیش نیازهای آموزش برنامه نویسی، آشنایی با الگوریتم است. الگوریتم، یک روش ساخت یافته و مرحله به مرحله حل مسئله، یک زبان بینابینی بین زبان انسانی و زبان برنامه نویسی می‌باشد. افرادی که با دانش الگوریتم و فلوچارت آشنا هستند می‌دانند که چطور یک مسئله بزرگ را به بخش‌های کوچک و بعد به مراحل قدم به قدم قابل فهم برای کامپیوتر تقسیم کنند.

الگوریتم

آشنایی با زبان انگلیسی

زبان انگلیسی زبان اول علم در دنیاست. به این معنا که برای پیشرفت و تحقیق در اکثر حرفه‌ها و تخصص‌ها شما احتیاج به درصدهای متفاوتی از آشنایی با این زبان دارید. آشنایی ابتدایی با حروف و کلمات انگلیسی کافی است اما همانطوری که گفته شد برای ارتقا دانش و تخصصتان باید به زبان انگلیسی مسلط باشید.

جستجو کردن

جستجو کردن آنقدر مهم است که چیزی به نام مهندسی جستجو وجود دارد. مهارت مهندسی جستجو یکی دیگر از پیش نیازهای برنامه نویسی است که شما حتما و قطعا به آن نیاز دارید.

در حین برنامه نویسی شما قطعا با سوالات، مشکلات و مسائل مختلفی روبرو میشوید که نیاز دارید برای حل کردن آن‌ها جستجو کنید. جستجو کردن یک مهارت است که باید آن‌را یاد بگیرید.

Leave A Reply

Exit mobile version