گاهی اوقات احساس می کنیم انگیزه ای نداریم؛ روز هایی که دلمان می خواهد فقط تنبلی کنیم و هیچ انگیزه ای برای کارهای عادی و ساده هم نداریم. آیا می خواهید با این حالت مبارزه کنید؟

باید بدانیم که انگیزه است که به زندگی ما رنگ می دهد و راه را به سوی اهداف مترقی و بالا هموار می کند. انگیزه سبب می شود ارزش عمر و وقت خود را بدانیم و از هدر رفت زمان و انرژی جلوگیری می کند.

چرا بی انگیزه اید؟

شبکه های تلویزیونی غیر مفید , خواب نامنظم , رژیم ناسالم جسم و روح , فعالیت غیرضروری زیاد در شبکه های مجازی , بی برنامگی و …

و اما چاره چیست؟

_برای خود تشویق در نظر بگیرید:
زمان هایی که حس و حال انجام کاری را ندارید , به خود بگویید اگه قسمتی یا مقداری از این کار را انجام بدم , میرم بیرون بستنی میخورم و امثال این چیزها باید بدانید چ تشویقی مناسب روحیه شماست.

_خودتان را گول بزنید:
میدانیم انسان میتواند با استفاده از قوه تخیل و تصور در لحظه احساس کند در مکانیست که درواقع انجا وجود ندارد , با صدای بلند به خودتان بگویید من خیلی انرژی دارم و شبیه کسی ک سرشار از انرژی و انگیزه است رفتار کنید , در کسری از زمان حس و حالتان معکوس میشود.

_یادآوری موفقیت ها:
همواره به جای فکر کردن به شکست ها و ناکامی ها، موفقیت ها و کامیابی هایتان را به خاطر بسپارید. بهتر آن است که حتی با ذکر جزئیات آنها را یادداشت کنید؛ مراجعه به گذشته می تواند خاطرات خوبی را در شما زنده کند و انگیزه کار و تلاش را در وجود شما زنده نگه دارند.

_محیط کار همراه با تفریح:
به خاطر داشته باشید فضای کاری که خلق می کنید یا در برنامه ای که در نظر دارید، جایی هم برای کمی تفریح و شوخی در نظر بگیرید. با این کار انگیزه کافی برای انجام کار و به پایان رساندن آن خواهید داشت.

_چرا این کار را انجام می دهید:
اگر نمی دانید که به چه دلیل می خواهید چنین کاری را انجام دهید یا اینکه دلیل کافی برای انجام آن ندارید، پس خاتمه دادن آن برای شما بسیار مشکل خواهد بود. کاری را برگزینید که دلیل قوی و کافی برای انجام آن داشته باشید.

_تقسیم کارها به کارهای کوچک تر:
وقتی پروژه بزرگی را در دست دارید، آن را به قسمت های کوچک تری تقسیم کنید، سپس بر روی نخستین بخش تمرکز کنید و فعالیت خود را آغاز کنید و وقتی این بخش تمام شد، بخش بعدی را آغاز کنید. موفقیت کوچکی که در انجام بخش های اولیه به دست می آورید. دنبال کردن این روش نتیجه بخش است.

_توانایی هایتان را پنهان نکنید:
روشی که خودتان را معرفی می کنید، تاثیر زیادی در این که دیگران چطور شما را ارزیابی می کنند، دارد. افراط در تواضع بیشتر اوقات تاثیر مخربی دارد، اگر با تواضع نا بجا خودتان را دست کم گرفتید از این که دیگران هم شما را نادیده بگیرند تعجب نکنید. نشان دادن توانایی ها و قابلیت ها به صورت معقول لاف زدن نیست، بلکه آشکار سازی مهارت هایتان است. پس هیچ گاه خودتان را دست کم نگیرید. این افتخار نیست.

_ساعت خود را نگاه کنید:
شما همه روز های دنیا را در اختیار ندارید. زندگی کوتاه است، بنابراین امروز را دریابید و کاری را که می خواهید انجام دهید. فردا هم کار های دیگری برای انجام دادن وجود دارد.
اما به یاد داشته باشید که شما باید زمان را کنترل کنید و نه برعکس; بسیاری در زمان غرق میشوند و با ترس و استرس به ساعت نگاه میکنند و تمرکزشان بر زمان های از دست رفته و افسوس خوردن هست , زمان ابزار بسیار مهمی است و البته بسیار مفید به شرط اینکه شما انرا مدیریت و کنترل کنید نه برعکس.

Leave A Reply

Exit mobile version