عصر تکنولوژی با برنامه نویسی

بدون شک عنوانی که ما می توانیم برای عصر حاضر انتخاب کنیم “عصر تکنولوژی” است. دانش برنامه نویسی در این عصر از اهمیت بالایی برخوردار است.

موردی که حائز اهمیت است این است که ما باید بررسی کنیم و ببینیم که به چه شکل می توانیم نسل جدید را از مصرف کننده تکنولوژی به تولید کننده ی تکنولوژی تبدیل کنیم.

به عبارت دیگر، تا زمانی که نسل جدیدمان صرفاً از رایانه های گوناگون اعم از لب تاب، تبلت، موبایل و … برای بازی کردن، گفتگو کردن و … استفاده می کنند، به هیچ وجه نمی توان آن ها را کاربران عصر تکنولوژی نامید بلکه ایشان صرفاً مصرف کننده تکنولوژی هستند.

در مقابل، کاربرانی را می توان انسان های عصر تکنولوژی نامید که با استفاده از ابزارهایی که در دسترس دارند بتوانند به ایجاد نوآوری بپردازند و از تکنولوژی برای یادگیری بیشتر این حوزه استفاده کنند.

در یک کلام تبدیل به افرادی شوند که قادر می گردند افسار تکنولوژی را در دست گیرند و برنامه نویسی هم یکی از مهم‌ترین ابزارهایی که ما را در این توانمندی سازی یاری می رساند.
تمامی فناوری هایی که در محیط پیرامون خود مشاهده می کنیم قطعا یک نقطه مشترک دارند و آن هم این است که توسط شرکت، گروه و یا حتی فردی کدنویسی و طراحی شدند.

تکنولوژی

برنامه نویسی یعنی چه؟

برای برنامه‌نویسی چند تعریف وجود دارد که چند مورد را در اینجا می آوریم:

  • نوشتن مجموعه‌ای از دستورات برای آنکه کامپیوتر بفهمد چه‌کار کند.
  • هنر تبدیل کردن خواسته‌های بشر به زبان قابل‌فهم برای ماشین (کامپیوتر).
  • فرایند نوشتن و توسعه نرم‌افزار کامپیوتر

ما از یک زبان برنامه ‌نویسی برای به اختیار گرفتن کامپیوتر و دستور دادن به او برای انجام عملیات مختلف استفاده می‌کنیم. این یعنی ارتباط زبان برنامه ‌نویسی برای انجام برنامه ‌نویسی. هر خط کد به رایانه می‌گوید چه کاری انجام دهد و در نهایت به سندی پر از کد، اسکریپت می ‌گویند.

برنامه‌نویسی درواقع یک مهارت است که در آن شما یک فرمول یا الگوریتم می‌سازید (مراحل یک کار) و آن را به زبانی که کامپیوتر درک می‌کند ترجمه می‌کنید. زبان رایانه‌ها، باینری BINARY است. حتماً شنیده‌اید که آن‌ها از ۰ و ۱ ساخته شده‌اند. برنامه‌ نویس‌ ها این فرمول‌ها را با استفاده از یک زبان برنامه‌ نویسی می‌نویسند؛ بنابراین هیچ‌کدام بدون آن یکدیگر، نمی‌توانند کار کنند. تمام این مراحل جذاب به ما انگیزه می‌دهند که چرا برنامه ‌نویسی را یاد بگیریم.

مزیت ها

یکی از مزیت های برنامه نویسی و دلیل این که چرا باید دانش برنامه نویسی را یاد بگیرید این است که برنامه‌نویس همیشه در حال یادگیری و حل مشکلات است‌. او برای ارتقای چیزی که ساخته است وقت می‌گذارد و آن را به حال خودش رها نمی‌ کند. وقتی شما برنامه ‌نویسی را یاد می ‌گیرید، منطقی فکر می‌کنید و هوش و خلاقیت شما زیاد می‌ شود.

همچنین همان‌طور که در بالاتر اشاره کردیم عصر حاضر، عصر تکنولوژی است. دنیا به‌سرعت در حال تغییر است و اگر نتوانیم خودمان را با آن وفق دهیم، از خیلی چیزها عقب خواهیم ماند. یک برنامه‌نویس مجبور است چیزهای جدید بیاموزد. او همیشه به ‌روز است و از اکثر آدم ‌های اطرافش جلوتر. یک برنامه‌نویس در هر پروژه کارهای جدیدی انجام می‌دهد.

او به سبب اطلاعات زیاد و به روزش از تمام دنیا، به‌راحتی پیچیدگی و سختی سیستم ‌های جدید را درک و درنهایت حل ‌و فصل می‌کند. این قدرت درک و حل مسئله، بی شک در کل زندگی همراهش خواهد بود.

کلام اخر

در نظر داشته باشید شما قبل از شروع به یادگیری برنامه نویسی باید یک سری توانایی‌ها را در خود پرورش بدهید و با پیش نیازهای برنامه نویسی آشنا شوید

Leave A Reply

Exit mobile version