پاکسازی پوست در منزل پوست ما همه روزه در معرض عوامل مخرب زیادی قرار دارد که از آن جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

🔸استرس
🔸محصولات غذایی کارخانه ای و فرآوری شده
🔸لوازم آرایشی و بهداشتی
🔸شوینده ها
🔸اشعه ماورابنفش خورشید و …

این عوامل باعث بروز التهاب در سلول های پوستی شده و به مرور زمان جوانی، شادابی و طراوت پوست را از ما می گیرند.اما می شود با یک برنامه خودمراقبتی پوست ، با آنتی اکسیدان ها و غذاهای سالم و ارگانیک، به کاهش التهاب در بدن کمک کرده و به پوست و زیبایی خود جانی تازه ببخشیم. در ادامه با ما همراه باشید تا مراحل پاکسازی پوست در منزل را به شما عزیزان آموزش دهیم.

مراحل پاکسازی پوست صورت در منزل :

۱.شستشو و پاک کردن پوست صورت

در این مرحله از پاکسازی صورت ابتدا باید باید هرگونه الودگی و چربی را به وسیله مواد شوینده را از سطح پوست صورت پاک کنید. در غیر اینصورت مواد به خوبی جذب پوست نخواهند شد.

۲.بخور دادن

داخل ظرفی ۲ لیوان آب را با یک قاشق غذا خوری بابونه مخلوط نموده وروی شعله گاز قرار دهید تا کاملاً به جوش بیاید. آنگاه از روی شعله برداشته وبه وسیله ی یک حوله که روی سر می اندازید صورتتان را ۲۰ دقیقه بخور دهید تا کاملاً منفذ های پوستی باز شده و دانه های سر سیاه برای بیرون امدن از زیر پوست آماده شوند .  میتوانید در کاسه بخور چای سبز و چوب دارچین بیاندازید تا هم نتیجه بهتری و رایحه بهتری را تجربه کنید.

۳.لایه برداری

در این مرحله با انواع آنزیم ها پوست لایه برداری میشود و هم زمان با ماساژ و بخور، به اثربخشی بیشتر لایه بردارها کمک میشود.

لایه برداری در فیشیال پوست صورت به دو شکل شیمیایی و فیزیکی انجام می شود. در نوع شیمیایی، شما میتوانید با استفاده از کرم های لایه بردار مثل کرم اسید میوه و یا مواد طبیعی دیگر مثل ماسک های خانگی، اقدام به لایه برداری ملایم از سطح پوست خود کنید.

۴.تخلیه جوش ها 

در این مرحله، در صورت نیاز، جوش هاى سر سیاه و سر سفید پوست شما تخلیه مى شوند. آستانه ى تحمل درد در هر فردى، در مرحله تخلیه، متفاوت است. این فرآیند براى کسانى که پوست نازک یا حساسى دارند امکان دارد ناراحت کننده باشد.

۵.استفاده از تونر

به وسیله تونر یا مواد منقبض کننده، منفذهای باز پوست که الودگی از آن برداشته شده و تمیز شده اند بسته می شوند.

۶.استفاده از تونر

به وسیله تونر یا مواد منقبض کننده، منفذهای باز پوست که الودگی از آن برداشته شده و تمیز شده اند بسته می شوند.

۷.ارام سازی و ماساژ دادن پوست صورت

در این مرحله شما میتوانید با استفاده از روغن ها و کرم های طبیعی پوست صورت خود را به آرامی ماساژ دهید. ماساژ دادن پوست سبب افزایش جریان خون در زیر پوست، جذب بهتر مواد مفید و نیز آرام شدن پوست صورت خواهد شد.

۸.ماسک صورت

برای این مورد لازم است تا نخست یک ماسک خانگی مناسب با نوع پوست خود تهیه کرده و سپس بر روی پوست خود بگذارید تا پاکسازی صورت تکمیل شود.

تهیه ماسک برای پوست خشک و معمولی:

شما برای این ماسک به نیمی از یک خیار و ۱ قاشق غذاخوری شکر نیاز دارید.

طرز تهیه :
  • نیمی از خیار را درون کاسه رنده کنید.
  • ۱ قاشق غذاخوری شکر به آن اضافه کنید و آن را هم بزنید.
  • مخلوط را به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه داخل یخچال بگذارید.
  • آن را روی صورت خود بمالید.
  • بعد از ۱۰ دقیقه صورت خود را بشویید و به آرامی آن را خشک کنید.
  • در پایان از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.
تهیه ماسک برای پوست چرب:

برای تهیه این ماسک شما به یک قاشق ابلیمو و یک قاشق ماست نیاز دارید

طرز تهیه : 
  • ماست را در کاسه‌‌ای کوچک بریزید؛
  • ۱ قاشق چای‌خوری آب‌لیمو به آن اضافه کنید و به‌خوبی هم بزنید؛
  • همچنین می‌توانید چند قطره اسانس نیز به آن اضافه کنید (اختیاری). این کار باعث می‌شود تا ماسک صورت خانگی شما، بوی دلنشین‌تری داشته باشد؛
  • نوک انگشتان‌تان را به این مخلوط آغشته کنید و روی صورت‌تان بمالید؛
  • صورت‌تان را به آرامی ماساژ دهید؛
  • بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند و سپس با آب گرم بشویید.

در نظر داشته باشید که پیش از گذاشتن ماسک بر روی صورت حتماً آنرا بر روی بخش کوچکی از پوست امتحان نمایید تا باعث قرمزی، خارش و التهاب نشود.

۹.مرطوب کننده

در آخر از یک کرم دارای ویتامین و مواد معدنی روی پوست صورت و گردن خویش استفاد کنید. برای پوست های خشک، پاک کننده های ملایم و بدون الکل مناسب هستند. ولی پوست های مستعد اکنه، به شوینده ای دارای بنزوئیل پراکسید احتیاج دارند.

برای نتیجه گیری بهتر، این موارد را یکبار در هفته شب ها انجام دهید. با پاکسازی به پوست خود اجازه تنفس خواهید داد و در نتیجه تازگی و شادابی را به پوست خود خواهید بخشید.

Leave A Reply

Exit mobile version