چرا پایتون:

زبان برنامه نویسی پایتون (Python) یک زبان برنامه نویسی شی گرا (Object-Oriented)، سطح بالا (High-Level) و همه منظوره است که توسط خیدو فان روسوم (Guido van Rossum) در سال ۱۹۹۱ در کشور هلند توسعه یافته است.

تمام نسخه های مدرن پایتون طبق گواهینامه Open Source Initiative (مجوز متن باز) و مجوز عمومی GPL (مجوز وردپرس)، منبع باز هستند.

این زبان با دو هدف اصلی یعنی خوانا بودن کدها و کوتاهی و بازدهی نسبی طراحی شده است.

از یک طرف کلمات اصلی و کلیدی این زبان به صورت حداقلی است و از طرف دیگر کتابخانه‌های متنوع و فراوانی را در اختیار کاربر قرار داده شده است.

محبوبیت پایتون:

پایتون یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین زبان‌های برنامه‌نویسی است که قابلیت‌های زبان‌های برنامه‌نویسی گوناگون را در یکجا گرد هم آوردهاست به همین دلیل امکان استفاده از این زیان برنامه نویسی در حوزه های مختلف وجود دارد مانند هوش مصنوعی، Big Data، روباتیک، توسعه وب، توسعه اپلیکیشن و علم داده .

سادگی این زبان امکان استف

زبان برنامه نویسی پایتون

اده از آن را برای هر برنامه نویس فراهم کرده است و انتخاب مناسبی برای افراد مبتدی محسوب می‌شود.

ویژگی های زبان برنامه نویسی پایتون:

پایتون ویژگی‌های زیادی دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است

  • پایتون به دلیل قدرت فوق‌العاده اش به عنوان یک زبان «شی‌گرا» اغلب با زبان «پِرل» (Perl)، «روبی» (Ruby)، «پی‌اچ‌پی» (PHP) و «جاوا» (Java) مقایسه می شود.
  • کدهای پایتون به دلیل استفاده از «نحو» (syntax) ظریف خوانایی بسیار بالای دارد.
  • برخلاف اغب زبان های برنامه نویسی پایتون نیازمند به ساخت وظایفی همچون ویرایش فایل‌ها ، «همگام‌سازی» (syncing) نمی‌باشد.
  • این زبان برنامه نویسی با بکارگیری کتابخانه های استاندارد خود پشتیبانی بی نظری را در این زمینه ارائه می‌دهد.
  • زبان برنامه نویسی پایتون با اضافه نمودن ماژول‌های جدید قابل توسعه است، ماژول‌های جدید می‌توانند در زبان های C یا C++ کامپایل شده باشند.
  • پایتون با طیف گسترده‌ای از کامپیوترها و سیستم‌های عامل همچون لینوکس،MacOS، ویندوز، بسیاری از برندهای یونیکس سازگار است.
  • پایتون با وجود داشتن «حق نشر» (Copyright)، کاملاً رایگان است و به صورت متن‌باز ارائه می‌شود.
Leave A Reply

Exit mobile version