با شروع فصل گرما ، اکثر مردم برنامه ریزی برای مسافرت را شروع میکنند اما جدا از شمال زیبای ایران ، مناطق و مکانهای خنک و دیدنی هستند که می توانند سفری به یا ماندنی برای شما رقم بزنند. در ادامه تلاش میکنیم تعدادی از این مکانهای خنک و دیدنی ایران در تابستان را به شما همراهان گرامی معرفی کنیم.

کوهرنگ ، تجربه ی زمستان در فصل تابستان

کوهرنگ یکی از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری است که جاذبه‌های طبیعی زیادی دارد. به‌خصوص این شهرستان به چشمه‌سارهای متعدد خود معروف است. از معروف‌ترین آن‌ها چشمه دیمه، چشمه سرداب، چشمه مروارید و چشمه آب معدنی کوهرنگ را می‌توان نام برد.

کوهرنگ مکان خنک و دیدنی در تابستان

غار یخی چما در این منطقه با وجود زیبایی و کم‌نظیر بودن چندان شناخته شده نیست. این غار یکی از بزرگ‌ترین منابع آب شیرین ایران است . به دلیل داشتن قندیل‌های یخی فراوان، قرار گرفتن آن در عمق دره و حجم زیاد برف که در طی سالیان در آن انباشته شده، باعث شده که از مکانهای خنک و دیدنی ایران در تمام طول سال باشد.

سرعین ، شهر چشمه های آب گرم

سرعین یکی از مهمترین جاذبه های طبیعت گردی در ایران است. این شهر در استان اردبیل است. به دلیل چشمه های آب گرم آن شهرت بین المللی دارد و در شمار محبوبترین مکان های دیدنی و خنک ایران در فصل تابستان می باشد.

سرعین از مکانهای دیدنی و خنک در تابستان

معروفترین مکانهای دیدنی سرعین  آب گرم است.  علت نامگذاری سرعین نیز همین می باشد . آب گرم سبلان ، آب گرم گاومیش گلی ، آب گرم پنج خواهر از محبوبیت زیادی برخوردار هستند.

غار علیصدر ، با قدمت ۱۹۰ میلیون سال

غار علیصدر یکی از بزرگ ترین غارهای موجود در ایران و جاذبه ای اعجاب انگیزی می باشد و در روستای علیصدر واقع در نزدیکی شهر همدان قرار دارد.

این غار آبی تنها غاری است که بازدیدکنندگان می توانند در آن قایقرانی کنند.تفاوت دمای داخل و خارج باعث می شود این غار جزء مکان های دیدنی و خنک در تابستان باشد.

غارعلیصدر مکانهای دیدنی و خنک در تابستان

محققان با مطالعه سنگ های موجود در غار علیصدر به این نتیجه رسیده اند که قدمت این جاذبه طبیعی به دوره ژوراسیک یعنی حدود ۱۹۰ میلیون سال پیش باز می گردد.

کرمانشاه ، گهواره تمدن ایران

به جرات می توان گفت که کرمانشاه یکی از بهترین گزینه های سفر در تابستان است. آب و هوای معتدل و دارا بودن آثار باستانی و تفرجگاه های زیاد، باعث شده این شهر به عنوان یکی از مکانهای دیدنی و خنک انتخاب شود.

از مناطق دیدنی شهر می توان، تکیه معاون الملک، تکیه بیگلربیگی، بازارسنتی کرمانشـاه، باغ پرندگان، باغ گل کرمانشـاه، پارک کوهستان، سراب نیلوفر، پارک ساحلی رود قره سو، طاق بستان، بیستون، مسجد عمادالدوله، حمام حاج شهبازخان و را. . . نام برد.

فیلبند ، سرزمین ابرها

تابستان، بهترین فرصت برای سفر به فیلبند از جاهای دیدنی بابل و مناطق خوش آب‌وهوای شمال کشور است.درباره علت نام‌گذاری این روستا به «فیلبند» می‌گویند در فصل زمستان بارش برف در فیلبند به حدی می‌رسد که حتی با فیل هم نمی‌شود به آن‌جا رفت.

ارتفاع این ییلاق رویایی بیش از ۲۳۰۰ متر از سطح دریا است و اکثر مواقع ابرها در زیر پای شماست. در فیلبند علاوه بر پدیده اوقیانوس ابرها ، وجود گیاهان خوردنی مثل ولیک جنگلی، وجود چشمه‌های معدنی ، قدم زدن در میان درختان راش و ممرز و بلوط ، تجربه یک سفر به یاد ماندنی را برایتان رقم خواهد زد

همان طور که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم، ایران زیبا شهرهایی دارد که هر یک برای سفر در فصلی خاص مناسب هستند. این یکی از شگفتی های بی نظیر و خارق العاده ای است که خداوند بی نهایت مهربان در این کشور قرار داده است.

Leave A Reply

Exit mobile version