چگونه محتوای سئو شده تولید کنیم؟
تولید محتوا چیست؟
تولید محتوا یکی از روش های بازاریابی دیجیتال است که تقریباً هر کسب و کاری از آن استفاده می کند. یکی از اهداف بسیار مهم تولید محتوا، جذب کاربران از طریق موتور های جستجو است! بنابراین سئوی محتوا یکی از فاکتور هایی است که هنگام تولید محتوا باید به آن توجه زیادی داشته باشید. اگر کسب و کاری دارید و برای آن تولید محتوا می کنید، باید محتوای سئو شده تولید کنید. در این مقاله به بررسی کامل سئوی محتوا و عواملی که باید به آن دقت کنید، میپردازیم.
سئوی محتوا چیست و چرا اهمیت دارد؟
سئوی محتوا به معنای بهینه سازی محتوای سایت برای موتور های جستجو است. چند سالی است که موتور های جستجو به محتوای سایت ها اهمیت زیادی می دهند و بدون داشتن محتوا بهینه، نمی توان در گوگل جایگاه خوبی را کسب کرد. اگر کسب و کاری دارید و می خواهید از طریق موتور های جستجو ترافیک خوبی جذب کنید، باید به سئوی محتوا اهمیت زیادی بدهید.
چگونه محتوای سئو شده تولید کنیم؟
تا این جای مقاله به مفهوم سئوی محتوا و اهمیت آن برای تمامی کسب و کارهای مختلف آشنا شدید! احتمالاً شما هم از تولید محتوا در کسب و کار خود استفاده می کنید تا بتوانید ترافیک خوبی جذب کنید. بنابراین آشنایی با سئوی محتوا ضروری است؛ در این بخش می خواهیم مراحل تولید یک محتوا سئو شده را بررسی کنیم. پس اگر قصد دارید یک چک لیست برای تولید محتوا بهینه و سئو شده داشته باشید، در این بخش ما را همراهی کنید.
مرحله اول) موضوع خود را برای تولید محتوا تعیین کنید
اولین قدم برای تولید محتوای سئو شده این است که شما موضوعی را انتخاب کنید! موضوعی که انتخاب می کنید، باید موضوعی باشد که مخاطبان هدف شما به دنبال آن هستند. بنابراین در اولین قدم، باید ببینید که کاربران و مخاطبان حوزه فعالیت شما بیشتر به دنبال چه موضوعی هستند و چه کلمات یا عباراتی را جستجو میکنند و چه نیازی دارند.
هنگامی که متوجه شدید کاربران چه نیازی دارند، به راحتی می توانید محتوایی تولید کنید که از ترافیک بالایی از طریق موتور جستجو برای شما جذب می کند. برای پیدا کردن موضوعات پر جستجو و پر مخاطب، کافی است وارد سایت رقیبان خود شوید و ببینید که کاربران بیشتر با چه نوع مطالبی تعامل دارند. از تعداد بازدید، تعداد کامنت ها و… میتوان به تعامل کاربران با آن صفحه از سایت رقیب پی برد.
مرحله دوم) تحقیق کلمات کلیدی برای آن موضوع را انجام دهید
پس از آن که موضوع مورد نظر خود را پیدا کردید، زمان آن رسیده است که ببینید کاربران این موضوعات را با کدام کلمات کلیدی در گوگل جستجو می کنند. برای این کار ابزار های مختلفی وجود دارند که راحت ترین آن ها، استفاده از گوگل است!کافی است عبارت مورد نظر خود را در گوگل سرچ کنید تا ببینید گوگل چه عبارت کلیدی را به شما پیشنهاد می کند. این پیشنهادات اهمیت بالایی در دارد چرا که بر اساس تعداد جستجوی کاربران است!
مرحله سوم) استفاده درست از تگ های H را فراموش نکنید
یکی دیگر از مواردی که در سئوی محتوا اهمیت بسیار زیادی دارد، تگ های H است. تگ های H شش تا هستند که بر اساس اهمیت از H1 تا H6 وجود دارند. برای آن که یک محتوای بهینه داشته باشید، باید عنوان اصلی را که می خواهید توسط موتور های جستجو بیشتر دیده شود با تگ H1 در صفحه محتوا قرار دهید.
یک محتوای بهینه، محتوایی است که موارد زیر را رعایت کرده باشد:
استفاده از تگ H1 در هر صفحه: تنها ۱ بار در هر صفحه سایت.
استفاده از تگ H2 در هر صفحه: برای عنوان های اصلی محتوا.
تعداد استفاده از تگ H3 در هر صفحه: برای عنوان های فرعی محتوا.
تعداد استفاده از تگ H4، H5 وH6 در هر صفحه: برای بولد کردن عنوان های غیر مهم و بدون محدودیت در استفاده.
مرحله چهارم) لینک سازی داخلی در تولید محتوا بسیار مهم است
اگر می خواهید یک محتوای سئو شده تولید کنید، لینک سازی داخلی را فراموش نکنید! لینک سازی داخلی به لینک کردن محتوای مرتبط با محتوای شما است که در همان سایت وجود دارند. در لینک سازی داخلی آنکر تکست (کلمه ای که به آن لینک می دهید) بسیار مهم است!
شخصیسازی محتوا در کسبوکارها چه اهمیتی دارد؟
صفحاتی که شما در یک صفحه دیگر لینک می کنید، دقیقاً با همان کلمات کلیدی که لینک کرده اید توسط گوگل شناسایی می شوند و گوگل متوجه می شود که این صفحه با همان کلمه کلیدی قصد افزایش رتبه را دارد. علاوه بر این، لینک سازی داخلی باعث می شود تا کاربران با توجه به این که صفحات دیگر سایت شما را هم می خوانند، بیشتر در سایت بمانند. در این صورت گوگل تشخیص می دهد که آن صفحه برای کاربران مفید است و اطلاعات ارزشمندی دارد؛ در نهایت، رتبه سایت شما را افزایش می دهد.
مرحله پنجم) اشتراک گذاری محتوای خود را فراموش نکنید
یکی دیگر از مسائلی که توسط بسیاری از سایت ها نادیده گرفته می شود، اشتراک گذاری محتوا است. پس از تولید محتوا، زمان آن است که محتوا را در شبکه های اجتماعی و تعاملی مختلف منتشر کنید. به عنوان مثال سایت ویرگول یکی از سایت های محتوا محور است که کاربران در آن فعالیت زیادی دارند. کسب و کار های مختلف می توانند بخشی از محتوای خود را در آن منتشر کنند و از کاربران بخواهند برای خواندن کامل محتوا وارد سایت آن ها شوند.
همچنین عنوان و لینک محتوا در شبکه های اجتماعی هم باعث می شوند تا طرفداران شما که علاقه زیادی با خواندن مقالات سایت دارند، وارد سایت شوند و آن را بخوانند.