۱. هفت عادت مردمان موثر

معرفی کتاب

کتاب «هفت عادت مردمان موثر» نوشته‌ی «استفان کاوی» شامل درس‌های نیرومندی برای دگرگونی خویشتن است.  اگر می‌خواهید کنترل کسب و کار خود را به دست بگیرید این کتاب را بخوانید. این کتاب که از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان است. در این کتاب هفت عادت مورد بحث قرار می‌گیرد: ۱- عامل باشید ۲- ذهنا از پایان آغاز کنید ۳- برنده – برنده بیاندیشید ۴-نخست بخواهید بفهمید ،آن‌گاه جویای تفاهم باشید ۵- نخست بخواهید بفهمید ،آن‌گاه جویای تفاهم باشید ۶- نیروی جمعی ایجاد کنید ۷- اره را تیز کنید.

 

نویسنده کتاب

دکتر استفان کاوی مدیر وموسس (کانون بین الملل راهبری کاوی) است که با بیش ازهفت صد نفر کارشناس ومشاور راهبری، مردم وشرکت‌ها رایاری می‌کند تا به حد اعلای کارایی وعملکرد مفید دست یابند. دکتر کاوی اصول رهبری وفنون مدیریت را به رهبران شرکت‌های بزرگ، مسؤلان بلندپایه دولت ودست‌اندکاران تعلیم وتربیت می‌آموزد. افزون براین مشاورافزایش کارایی بیش از۵۰۰ شرکت موفق در ایالات متحده است. اونویسنده هشت کتاب پرفروش از جمله این کتاب است. دکتر کاوی فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد است ودردانشگاه یانگ رهبری ومدیریت تدریس می‌کند.

 

هفت عادت مردمان مؤثر

 

۲. اثر مرکب

معرفی کتاب

خلاصه کتاب اثر مرکب «انتخاب‌های شما تنها زمانی معنی دار است که آنها را به دلخواه به رؤیاهای خود متصل کنید. انتخاب‌های شایسته و انگیزشی، همان‌هایی هستند که شما به عنوان هدف خود و هسته اصلی زندگی خود در بالاترین ارزش‌های خود تعین می‌کنید. شما باید چیزی را بخواهید و می‌دانید که چرا شما آن را می‌خواهید یا به راحتی می‌توانید آن از دست بدهید.» «اولین گام در جهت تغییر، آگاهی است.

ما می‌توانیم همه چیز را کنترل کنیم. این در توانایی ماست که همه چیز را تغییر دهیم. به جای اینکه غرق در گذشته شویم، باید دوباره انرژی خود را جمع کنیم، می‌توانیم از تجربیات گذشته برای حرکت‌های مثبت و سازنده استفاده کنیم.» برای ایجاد تغییر، ما نیاز به این داریم که عادات و رفتار خوب را ایجاد کنیم، که در کتاب از آن به عنوان تکانش یاد می شود.

تکانش بدین معنی که با ریتم منظم و دائمی و ثبات قدم همراه باشید. حرکت های افراطی و تفریطی، موضع های عجله ای و جوگیر شدن و عدم ریتم مناسب موجب خواهد شد که ثبات قدم نداشته باشیم و حتی شاید از مسیر اصلی دور شویم و تکانش ما با لرزه های فراوان و یا حتی سکون و سکوت مواجه شود.

 

نویسنده کتاب

دارن هاردی متولد ۱۹۷۱ میلادی و نویسنده، سخنران، مشاور و مربی آمریکایی است. او حدود شانزده سال است که جزء سرآمدان صنعت موفقیت و پیشرفت شخصی است و در سال ۲۰۱۶ انجمن ملی آمریکا لقب سخنران برتر سال را به او اهدا کرد. کتاب «اثر مرکب» در سال ۲۰۱۰ توسط او به چاپ رسید. به عنوان یک کارآفرین، او در هجده سالگی درآمدی صد هزار دلاری داشت و در بیست و چهار سالگی به درآمدی بالغ بر یک میلیون دلار در سال رسید. دیگر کتاب پرفروش او «ترن هوایی کارآفرینی» بود که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد.

 

 

اثر مرکب

 

۳. بیندیشید و ثروتمند شوید

معرفی کتاب

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید، اثری سازنده از ناپولئون هیل است. پس از مصاحبه با بیش از پانصد تن از زنان و مردان دوران خویش، ناپلئون هیل راز انباشتن ثروت کلان را بر اساس این نظریه فاش کرد که اگر ما بتوانیم یاد بگیریم مانند ثروتمندان بیندیشیم، می توانیم موفقیت و ثروت را کشف کنیم. او فقط فرمول سیزده مرحله ای ساده ای تهیه کرد تا به شما کمک کند که اهداف خویش را مشخص کنید، راز موفقیت حقیقی و دیر پا را کشف کنید،هر آنچه در زندگی می خواهید به دست بیاورید و به صف افراد فوق العاده موفق بپیوندید

 

نویسنده کتاب

ناپلئون هیل در در سال ۱۳۸۳ در شهر وایز در ویرجینیا متولد شد و در سال ۱۹۷۰ پس از دوره‌ای طولانی و موفقیت‌آمیز به عنوان مشاور رهبران تجاری، سخنران و نویسنده، درگذشت. بیندیشید و ثروتمند شوید پرفروش ترین کتاب تاریخ در حوزه‌ی خود است که موفقیتش هیل را بدون اتکا به غیر، میلیونر کرد.

 

بیندیشید و ثروتمند شوید

 

۴.قانون ۵ ثانیه

معرفی کتاب

کتاب قانون ۵ ثانیه، اثری نوشته ی مل رابینز است که اولین بار در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. در سراسر زندگی همه ی ما، افرادی به ما گفته اند که باید بهتر از بهانه هایمان و بزرگتر از ترس هایمان باشیم. اگر راز رسیدن به اعتماد به نفس و شجاعت برای داشتن یک زندگی بهتر، تنها دانستنِ چگونگیِ هل دادن خودمان به سمت جلو باشد چه؟ مل رابینز با استفاده از علم عادت ها، هنر، تجارت و داستان هایی جذاب و حقایقی غافلگیرکننده درباره ی برخی از معروف ترین برهه ها در تاریخ، به توضیح اهمیت و ارزش این اصطلاحِ «هل دادن» یا برانگیخته ساختن خود برای انجام کار می پردازد.

اما نکته ی جالب اینجاست که استفاده از این ابزار تنها ۵ ثانیه زمان می برد. بیش از هشت میلیون نفر، سخنرانی مل رابینز در همایش های TEDx را مشاهده نموده اند و مدیران بزرگترین برندهای جهان به منظور افزایش بهره وری و همکاری از این ابزار استفاده می کنند.

 

نویسنده کتاب

مل رابینز دربارهی او مینویسد: «مل رابینز  فارغالتحصیل دانشگاه دارتموث و گوینده انگیزشی کسبوکار و مفسر موفق رادیو و تلویزیون است. مل رابینز قبل از راهاندازی شرکت خود حرفهاش را بهعنوان یک وکیل مدافع جنایی آغاز کرد. او اکنون رهبر برنامههای چند ساله آموزشی برای جانسون.اند.جانسون و پارتنرز هِلثکِر است. رابینز همچنین نویسنده کتاب پرفروش «از اینکه بگویید من خوبم، دست بر دارید! » است. در کتاب قانون ۵ ثانیه (The 5 seconds rule)، او توضیح میدهد هنگامی که شوق دستیابی فوری به یک هدف در شما شکل میگیرد، باید به خودتان فشار آورید که ظرف مدت پنج ثانیه وارد عمل شوید؛ در غیر این صورت مغزتان ایده موردنظر را از بین خواهد برد.»

 

قانون ۵ ثانیه

 

 

۵. کیمیاگر

معرفی کتاب

کتاب کیمیاگر از آثار معروف و پرفروش نویسنده‌ی برزیلی، پائولو کوئیلو، داستانی‌ست جذاب از روح بی‌قراری که در جست‌و‌جوی سلوک و رسیدن است. کیمیاگر (The Alchemist) با سبکی مشابه به داستان‌های شرقی روایت‌گر قصۀ پسر جوانی به نام سانتیاگو است که زادگاهش را رها و به شمال آفریقا می‌رود تا در نزدیکی اهرام مصر گنجی مدفون شده را پیدا کند. او در مسیرش، با زنی کولی، مردی که خودش را پادشاه می‌داند و یک کیمیاگر آشنا شده و نیز عاشق فاطمه، دختر صحرا می‌شود. همه‌ی آن‌ها هدایت‌گر سانتیاگو در مسیر جست و جویش هستند.

پائولو کوئیلو (Paulo Coelho) در این اثر از جملات قصار و پرمعنایی استفاده کرده که به سهم خود داستان را بسیار زیبا و دل‌نشین کرده است. نویسنده در این رمان به مخاطبان خود این مفهوم را می‌رساند که اگر در زندگی هدفی پراهمیت دارند، هیچ‌وقت آن را غیرقابل‌ دسترس ندانند و برای آن تلاش کنند چرا که هر چه بیشتر ادامه دهند بیشتر شایسته نتیجه‌ای والا خواهند بود.

سانتیاگو در طول سفر خود احساساتی از قبیل اشتیاق، ترس، تنهایی، عشق و حتی شکست را تجربه می‌کند اما همچنان مصمم به راه خود ادامه می‌دهد. کوئیلو در این کتاب با اتکا به‌ نقد از زندگی روزمره، همه‌چیز را با تخیل شروع می‌کند اما در آخر آنچه برای خواننده روشن است تحقق رویا و آرزویی است که محال پنداشته شده بود. سانتیاگو نمادی از تمامی انسان‌هایی است که می‌خواهند برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنند، هرچند دیگران آن را حتی با قوه تخیل خود محال بدانند. کیمیاگر که در بیش از ۱۵۰ کشور دنیا انتشار و به بیش از ۵۲ زبان ترجمه شده است، ایده اصلی‌اش از یکی از داستان‌های هزار و یک شب و داستانی کوتاه به نام دو رویابین از خورخه لوئیس بورخس، گرفته شده است.

 

نویسنده کتاب

پائولو کوئلیو در ۲۴ اوت سال ۱۹۴۷ در ریودوژانیرو برزیل متولد شد. پائولو در نوجوانی می‌خواست یک نویسنده شود؛ اما والدینش اصرار داشتند او نیز همچون پدرش به حرفه مهندسی روی آورد. درونگرایی و سرپیچی کوئیلو از سنتها در ۱۶ سالگی، منجرشد تا پدر و مادرش او را به یک مؤسسه روانی بفرستند. پائولو قبل از اینکه به سن ۲۰ سالگی برسد، سه مرتبه از این موسسه فرار کرد. او به خاطر آرزوهای پدرو مادرش، در مدرسه حقوق ثبت نام و رویای خود را برای نویسنده شدن رها کرد. اما یک سال بعد، مدرسه را ترک و مدتی همچون یک هیپی زندگی کرد. او به مناطق مختلف دنیا از جنوب آمریکا، شمال آفریقا، مکزیک، و اروپا سفر کرد و وقتی به برزیل بازگشت، به‌عنوان یک ترانه‌سرا شروع به کار کرد. کوئلیو همچنین در مقام بازیگر، روزنامه‌نگار، و کارگردان تئاتر فعالیت کرد. او در سال ۱۹۸۶، در راه، یک بیداری معنوی را تجربه کرد، که آن را در اتوبیوگرافی خود در زیارت، شرح داده‌ است. پس از آن کوئلیو شغل پر درآمد خود به عنوان ترانه‌سرا را ترک کرد و به دنبال نوشتن تمام وقت رفت.

 

کیمیاگر

 

۶. تخت‌خوابت را مرتب کن

معرفی کتاب

ویلیام اچ. مک ریون نویسنده آن است. این کتاب که از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز و درباره چیزهای کوچکی‌ست که می‌توانند زندگی‌ و شاید دنیا را تغییر دهند.کتاب تتختخواب خودت را مرتب کن (Make your bed) دارای ۱۰ فصل است و هر فصل به یکی از اصول رفتاری و تربیتی یگان ویژه نیروی دریایی ایالات‌ متحده آمریکا می‌پردازد. این رویکردهای رفتاری، ویژگی‌هایی هستند که می‌تواند زندگی روزمره افراد و اجتماع را بهبود بخشد و به پیش ببرد.

نویسنده کتاب

ژنرال ویلیام اچ مک ریون (William H. McRaven) در آمریکا متولد شد و خدمت برجسته و پر افتخاری را در نیروی دریایی داشته است. او سی‌ و هفت سال به‌ عنوان یگان ویژه‌ی نیروی دریایی خدمت کرد و در تمام سطوح دارای سمت فرماندهی بود. مک ریون در مأموریت نهایی با درجه‌ی دریاسالاری، فرماندهی کل نیروهای عملیات ویژه‌ی ایالات متحده را بر عهده داشت. او در حال‌ حاضر به عنوان رئیس دانشگاه تگزاس مشغول است.

 

تخت‌خوابت را مرتب کن

 

۷. باهوش‌تر، سریع‌تر، بهتر

معرفی کتاب

انتخاب‌های شما می‌توانند انگیزه‌تان برای بهره‌مندی از پروژه، تیم و خودتان را حفظ کرده، یا حتی افزایش دهند. وقتی فردی کنترل بیشتری بر یک پروژه دارد، انگیزه بیشتری پیدا می‌کند. وقتی افراد تصمیم به انتخاب بیشتری می‌گیرند، اشتیاق بیشتری پیدا کرده و احساس مسئولیت و کنترلِ آن کمک می‌کند تا از پس مشکلات خود را بربیایند.

داهیگ در کتاب باهوش‌تر، سریع‌تر، بهتر به شما آموزش می‌دهد چگونه اهداف خود را بسط دهید و از رویاهای خود نترسید، افراد دارایِ اهداف بلندتر و بزرگتر، از دیگران خلاق‌تر هستند و با پیش‎بینی حواس‌پرتی‌های احتمالی، می‌توانید بر اهداف خود متمرکز باقی بمانید.

نویسنده کتاب

چارلز داهیگ (متولد ۱۹۷۴) برنده جایزه پولیتزر نیویورک تایمز است، برای نوشته‌هایش در زمینه‌های کسب و کار. او برای روزنامه لس آنجلس تایمز می نوشت و بعد از آن به استخدام روزنامه نیویورک تایمز درآمد. چارلز داهیگ اکنون در شهر نیویورک ساکن است و فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های ییل  و مدرسه کسب و کار هاروارد است.

 

باهوش‌تر، سریع‌تر، بهتر

 

۸. شدن، میشل اوباما

معرفی کتاب

زندگی در کاخ‌سفید به‌عنوان بانوی اول آمریکا و همسر رئیس‌جمهور آن کشور، زمانی ورای تصور میشل و خانواده‌اش بوده است. او به‌عنوان زن سیاه‌پوست آمریکایی به نمادی از روشنگری و آزادی و قدرت درون برای دیگر زنان سیاه‌پوست تبدیل شده که به تبعیض مبتلا هستند. میشل اوباما می‌گوید: اگر تنها یک چیز در زندگی آموخته باشم، قدرت استفاده از کلام است. نهایت تلاشم را کردم که حقیقت را بگویم و مسائلی را مطرح کنم که عموم افراد آن‌ها را نادیده می‌گیرند.

در زندگینامه‌ی میشل اوباما در کتاب «شدن»، این‌طور می‌خوانیم که والدین میشل همواره با او و برادرش، کریگ، درباره‌ی هر مسئله‌ی کوچک‌و‌بزرگی همچون بزرگ‌سالان صحبت کرده‌اند. میشل اوباما در کتاب «شدن» ما را با سفر زندگی‌اش از کودکی تا پایان زندگی در کاخ‌سفید، در سه بخش اصلی همراه می‌کند:

۱. من شدن؛ ۲. ما شدن؛ ۳. بیشتر شدن. در بخش «من شدن»، میشل اوباما از کودکی‌اش و در بخش «ما شدن» درباره‌ی آشنایی و ازدواجش با باراک اوباما و در قسمت «بیشتر شدن»، از تجربیات و اتفاقات در کاخ‌سفید سخن گفته است. او تمام بخش‌های زندگی‌اش را مرحله‌ای از شدن چیزی می‌داند؛ شدنی که تا انتهای عمر پایانی ندارد و همواره اتفاق می‌افتد. میشل اوباما معتقد است مهندس و وکیل و مادر شدن هیچ‌کدام پایان آرزوهای انسان نیست و در طول مسیر زندگی، همواره در حال تبدیل به چیزی هستیم. او ماهیت زندگی را در شدن می‌بیند.

نویسنده کتاب

میشل لاوون رابینسون اوباما با در سال ۱۹۶۴ در کلان شهر شیکاگو به دنیا آمد. او ملیت آفریقایی-آمریکایی دارد که در دو ریاست جمهوری اوباما (هشت سال)، سمت بانوی اول آمریکا را داشت. از تحصیلات او می‌توان به وکالت و نویسندگی اشاره کرد که از دانشگاه پرینستون و هاروارد مدرک حقوق خود را گرفته است. میشل در سن ۲۸ سالگی با باراک اوباما ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دو دختر به نام‌های مالیاان و ساشا است که برای به دنیا آوردن فرزند دومش با مشکلاتی رو به رو بود و نهایتاً مجبور به استفاده از روش لقاح مصنوعی شد که همین مسئله در کتاب شدن نیز آمده است.

 

شدن، میشل اوباما

 

۹. باشگاه پنج صبحی‌ها

معرفی کتاب

فرقی ندارد پای صحبت بزرگان بنشینید، یا در کتاب‌های مذهبی بخوانید یا زندگی افراد شاخص و موفق را مورد بررسی قرار دهید، یک چیز مشترک بین آن وجود دارد و آن سحرخیزی است. کتاب باشگاه ۵ صبحی‌ها داستانی درباره‌ی سحرخیزی و مزایای آن است. رابین شارما نویسنده‌ی این اثر، با زبانی شیوا داستانی خواندنی از فرد ثروتمندی را روایت می‌کند و توصیه‌های خود را از نگاه این به مخاطب خود منتقل می‌کند. نویسنده معتقد است سحرخیزی مانند یک مهارت است و با تمرین می‌توان آن را تقویت کرد. انتشارات آذرمیدخت کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها را با ترجمه‌ی فائزه ادب منتشر کرده است. این اثر ۱۷ فصل دارد و در دسته‌ی کتاب‌های خودیاری قرار می‌گیرد.

نویسنده کتاب

رابین شارما (Robin Sharma) یکی از بهترین رهبران، نویسندگان و سخنرانان انگیزشی است که تاکنون کتاب‌های خوبی به بازار عرضه کرده که از بهترین کتاب‌های او می‌توان به کتاب راهبری که فراری اش را فروخت اشاره کرد. او در ۱۸ مارس سال ۱۹۶۵ میلادی در کانادا چشم به جهان گشود. تحصیلات اصلی وی در حوزه حقوق و وکالت است ولی پس از چند سال فعالیت در این زمینه تصمیم گرفت آن را کنار بگذارد و به علاقه خودش یعنی رشد و توسعه فردی بپردازد. جالب است بدانید که کتاب راهبی که فراری‌اش را فروخت به پنجاه زبان زنده دنیا ترجمه شد و به قدری موفق بود که باعث شد رابین شارما به شهرت جهانی برسد.

 

باشگاه پنج صبحی ها

 

 

۱۰. بنویس تا اتفاق بیفتد

معرفی کتاب

هنریت کلاوسر  در کتاب بنویس تا اتفاق بیافتد  قدرت طرفداران تفکر مثبت و خلاق را به طور خلاصه بیان می‌کند. آن‌ها بیش از اینکه رویکرد تفصیلی و بی‌معنی داشته باشند، دارای پیام مهمی هستند که با رویکرد “می‌خواهم پس اتفاق می‌افتد” همراه است. «اگر بدانید چه می‌خواهید، آن را به دست خواهید آورد».

 

نویسنده کتاب

کلاوسر از نویسندگانی است که با نوشتن آثار مختلف در زمینه‌ی موفقیت، توانسته به افراد بسیاری کمک کند تا به راحتی به آرزوهای خود برسند  و زندگی خود را تغییر دهند. او در حال حاضر عضو حرفه‌ای انجمن سخنرانان بین‌المللی بوده و برای گروه‌های تجاری، دانشگاه‌ها و آژانس‌های دولتی سخنرانی می‌کند.

بنویس تا اتفاق بیفتد

 

 

 

Homepage

Leave A Reply

Exit mobile version