مشخصات گوشی آیفون ۱۳ از نظر نرم افزار

گوشی آیفون ۱۳ با سیستم عامل iOS 15 اجرا می‌شود. که قابلیت‌های متنوعی همراه با خود به اکوسیستم آیفون ۱۳ می‌آورد و حس بی‌نظیری را هنگام کار با ایفون ۱۳ به کاربر القاء می‌کند. با این سیستم‌عامل جدید ارتباطات قوی‌تری خواهید داشت. دنیا را بیشتر کشف کرده و از هوش‌مصنوعی بسیار پیشرفته‌ی آن برای بهره‌گیری بیشتر از آیفون خود استفاده می‌کنید. این مجموعه جدید و قدرتمند از ابزارها به شما این امکان را می‌دهد که کارهایتان را اولویت‌بندی کنید. و بتوانید تعادل را پیدا کرده و روی هر کاری که در حال انجام آن هستید تمرکز کنید.

 

 

مشخصات ایفون ۱۳ از نظر سخت افزار

بدون شک یکی از کلیدی‌ترین مشخصات ایفون ۱۳ استفاده از تراشه جدید و قدرتمند Apple A15 Bionic است. که آن را تبدیل به یکی از سریع‌ترین گوشی‌های بازار می کند. A15 طبق تکنولوژی ۵ نانومتر ساخته  و با وجودی که از اپل انتظار می‌رفت این بار تکنولوژی جدیدتری را به دنیا معرفی کند. باز هم با اطمینان می‌توان گفت این تراشه ما را ناامید نخواهد کرد و بهترین عملکرد را خواهدداشت. تراشه‌ی گوشی آیفون ۱۳ یک پردازنده‌ی مرکزی ۶ هسته‌ای دارد و در کنار آن از پردازنده گرافیکی Apple GPU بهره گیری شده. که داده‌های گرافیکی را به نحو احسن تجزیه و تحلیل می‌کند. جالب است که با وجود ارتقاء تراشه قیمت گوشی آیفون ۱۳ افزایش چشمگیری نیافته است.

 

 

قیمت ایفون ۱۳

قیمت ایفون ۱۳ از ۸۰۰ دلار شروع می‌شود که می‌توان گفت ردپای محدوده‌ی قیمتی سایر همتایان نسل پیشین را دنبال کرده است. در عمل قیمت گوشی آیفون ۱۳ تفاوت فاحشی با قیمت نسل قبل ندارد. البته همه‌ی کاربران این حقیقت را می‌دانند که برند اپل به عنوان غول دنیای تکنولوژی، همیشه در قیمت‌گذاری سخاوتمند نیست. و برای کسانی که عاشق این برند هستند و هر سال بی‌صبرانه منتظر معرفی نسل جدید هستند، قیمت آیفون ۱۳ یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.

 

آیفون ۱۳

 

 

بررسی دوربین آیفون ۱۳

توی مطلب بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس اشاره کردیم که بزرگترین تغییر آیفون های جدید نسبت به آیفون های قبلی بخش دوربین بوده! توی آیفون ۱۳ هم، اپل تصمیم گرفته بخش دوربین رو تقویت کنه اما کماکان از همون دوتا سنسور واید ۱۲ مگاپیکسلی برای بخش دوربین استفاده کرده و هیچ تغییری توی سنسور های خودش نداده!

 

 

دوربین

 

 

امنیت iPhone 13

توی بخش امنیت هم بر خلاف تمام شایعاتی که قبل از رونمایی از آیفون های جدید وجود داشت، اپل هیچ تغییری رو در نظر نگرفته. اگر یادتون باشه توی مطلب  شایعات مربوط به آیفون ۱۳ اشاره کردیم که یکی از حدسیات و شایعات در مورد آیفون های جدید، جایگزین شدن حسگر اثر انگشت با تکنولوژی فیس آیدی هستش که این اتفاق توی آیفون های جدید نیفتاده.

 

اپل از همون سیستم امنیت خودش یعنی سیستم تشخیص چهره سه بعدی یا همون فیس آیدی استفاده کرده و سعی کرده با بهینه کردن این سیستم امنیتی، باگ و مشکلاتی که توی آیفون های قدیمی بوده رو برطرف کنه. عملکرد فیس آیدی واقعا سریع و اگر ما هم جای اپل بودیم این سیستم سریع و روون امنیتی رو با هیچ سیستم دیگه این جایگزین نمی کردیم!

 

باتری و شارژدهی آیفون ۱۳

همونطور که گفتیم این iPhone 13 نسبت به سال قبل تقریبا ۱۰ گرم سنگین تر شده و همین باعث شده ظرفیت باتری از ۲۸۱۵ میلی آمپر ساعت به ۳۲۴۰ میلی آمپر ساعت تبدیل بشه. اپل توی مراسم رونمایی ادعا کرده بود که آیفون ۱۳ نسبت به آیفون سال قبل ۲۰ درصد بهبود عملکرد داره! توی جعبه خبری از آداپتور نیست اما این گوشی هم مثل تمام آیفون ها از شارژ سریع ۲۰ واتی پشتیبانی میکنه و همچنین شما میتونید با استفاده از تکنولوژی مگ سیف و با سرعت شارژ ۱۵ واتی هم این گوشی رو شارژ کنید. در ضمن آیفون ۱۳ از شارژ مغناطیسی ۷.۵ واتی هم پشتیبانی مکینه که باعث میشه بخش باتری این گوشی کامل باشه!

در مورد عملکرد شارژدهی باید اعتراف کنیم که اپل توی مراسم رونمایی کاملا درست گفته و باتری آیفون های جدید واقعا عملکرد بهتری دارن. اگر یادتون باشه بخش باتری همیشه جز نقاط ضعف آیفون ها محسوب میشد اما آیفون های جدید این نقطه ضعف رو به نقطه قوت تبدیل کردن! شاید باورتون نشه اما باتری آیفون ۱۳ توی استفاده های تقریبا سنگین میتونه تا یک روز کامل به شما شارژدهی داشته باشه! و با حدود ۳ ساعت استفاده از گوشی تقریبا ۱۵ تا ۲۰ درصد از شارژ باتری کم میشه.

این تغییر از همون تغییراتیه که اپل توی آیفون های جدید ایجاد کرده تا بتونه کاربر ها رو به گوشی های جدید خودش جذب کنه. عملکرد و سرعت شارژ شدن هم خوب و قابل قبوله! شما با استفاده از آداپتور ۲۰ واتی میتونید تقریبا توی ۸۰ دقیقه گوشی رو به طور کامل شارژ کنید. درسته که آداپتور آیفون نسبت به آداپتور برند های دیگه ضعیف تره اما توی سرعت شارژ شدن اصلا تاثیری نداشته و کاملا طبیعیه!

 

نمایشگر iPhone 13

اپل از نمایشگر اختصاصی خودش یعنی Super Retina XDR OLED استفاده کرده که همون پنل اولد هستش که اپل با تکنولوژی های مربوط به خودش این پنل جدید رو اختصاصی و بهینه کرده! نمایشگری با بزرگی ۶.۱ اینچ و رزولوشن ۱۱۷۰ در ۲۵۳۲ پیکسل که باعث میشه تصاویری با ابعاد ۱۹.۵:۹ رو در اختیار کاربر قرار بده! این نمایشگر بی نظیر قابلیت پخش تصاویر با کیفیت HDR10 رو داره و از تکنولوژی Dolby Vision پشتیبانی میکنه!

تمام این مشخصات فنی باعث میشه بگیم بی نظیر ترین و با کیفیت ترین نمایشگر دنیا همراه آیفون ۱۳ هستش! نمایشگر آیفون های جدید نسبت به آیفون های سال قبل روشنایی بیشتری دارن و همین باعث میشه هیچ وقت با این نمایشگر به مشکل بر نخورید. نگاه کردن به این نمایشگر حس و حال عجیب و جذابی داره که به دلیل کنتراست و کیفیت رنگ ها و همچنین عمق رنگ مشکی، این حس عجیب و جذاب به کاربر منتقل میشه. البته نمایشگر آیفون ۱۳ از قابلیت و تکنولوژی پروموشن که توی iPhone 13 Pro Max شاهد اون بودیم پشتیبانی نمیکنه و نرخ تازه سازی تصویر ثابت ۶۰ هرتزی داره و همین موضوع باعث میشه نسخه معمولی نسبت به نسخه پرو و پرو مکس ضعیف تر باشه!

 

امنیت iPhone 13

توی بخش امنیت هم بر خلاف تمام شایعاتی که قبل از رونمایی از آیفون های جدید وجود داشت، اپل هیچ تغییری رو در نظر نگرفته. اگر یادتون باشه توی مطلب شایعات مربوط به آیفون ۱۳ اشاره کردیم که یکی از حدسیات و شایعات در مورد آیفون های جدید، جایگزین شدن حسگر اثر انگشت با تکنولوژی فیس آیدی هستش که این اتفاق توی آیفون های جدید نیفتاده.

اپل از همون سیستم امنیت خودش یعنی سیستم تشخیص چهره سه بعدی یا همون فیس آیدی استفاده کرده و سعی کرده با بهینه کردن این سیستم امنیتی، باگ و مشکلاتی که توی آیفون های قدیمی بوده رو برطرف کنه. عملکرد فیس آیدی واقعا سریع و اگر ما هم جای اپل بودیم این سیستم سریع و روون امنیتی رو با هیچ سیستم دیگه این جایگزین نمی کردیم!

Leave A Reply

Exit mobile version